A Moszkvai Autószalon előtt csak a Lada Vesta Sport-ról jelentek meg fényképek és információk, de a Lada Sport mérnökei nagy vonalakban ugyanezt az átalakítást hajtották végre az XRay szabadidő-autón is.
Közös vonás a két autóban az 1,8 literes Lada szívó benzinmotor, amelynek a teljesítményét a széria 122-ról 150 lóerőre növelték (új szívósor, kipufogó és átprogramozott motorvezérlés), az egyébként alkalmazott Lada-váltó helyett Renault 5 fokozatú egységet használnak – rövidebb végáttétellel. Ezzel párhuzamosan nem tettek le a turbómotorról sem, de az 1,6 literes lökettérfogatú egységet még fejlesztik, ráadásul azzal sokkal drágább lesz majd az autó, a szívómotoros Vesta Sport-ot 800 ezer rubel, kb. 3,4 millió Ft lesz.
Alaposan átépítik a felfüggesztést, öt kerékcsavaros Renault-kerékagyakat használnak, az első fékek a Dusterről jönnek (a gyári grafikákon szereplő hatalmas méretű tárcsák és féknyergek a képzelet szülöttei), a hasmagasságot 3 centivel csökkentik. A tanulmányokon alkalmazott 18 colos átmérőjű, esztergált felületű felnik – ha egyáltalán eljutnak a sorozatgyártásig – felárasak lesznek, azok ugyanis nem sokáig bírnák az orosz utak által jelentett kihívásokat.
Átalakították mindkét autó megjelenését, nem csak a lökhárítókat cserélték le, de nem spóroltak a matrica-dekorációval sem. Közös vonás a piros díszcsíkok megjelenése az első-hátsó lökhárítókon és az oldalfal-domborítások pereménél. A Lada Sport felelősei jövő év közepére teszik az XRay Sport piaci rajtját, a Vesta Sport-ra 2017 végéig kell majd várni – utóbbinál logisztikai problémát jelent, hogy az átépítést végző manufaktúra Togliattiban van, a Vesta pedig Izsnyevszkben készül.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!