Több török nagyvárosban is kiépítették a Bus Rapid Transit (BRT) nevű hálózatot, amely tulajdonképpen egy, a felszíni közlekedés infrastruktúráját használó, de attól fizikailag elválasztott buszhálózatot jelent. Minden a nagy szállítási kapacitásról szól, ahol nem is annyira a jármű, hanem az utascsere gyorsasága számít, például nem a buszra szálláskor, hanem a megállóba bemenéskor kell jegyet/bérletet érvényesíteni.
Ezekre az igényekre szabták az Akia Metrobus 25-öst, amely nevének megfelelően 25 méter hosszú, dupla csuklós, összesen 5 tengelyes autóbusz. Oldalanként négy ajtó található, mindegyiknél ott a kinyitható rámpa a kerekesszékesek utazásának megkönnyítésére. Az is gyorsítja az utasforgalmat, hogy alig van ülőhely: a 290 fős kapacitásból mindössze 29 ilyen.
A megrendelő igényeinek megfelelő hajtáslánccal tudják szállítani a járművet, a dízelmotoros változatban Euro 6-os tisztaságú Mercedes-Benz turbódízel dolgozik, de lehet kérni dízel-elektromos hibrid hajtást illetve troliként is le tudják szállítani az óriási autóbuszt.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!