Az Exelero névre hallgató Maybach kupé-tanulmánynak az volt a feladata, hogy a Fulda abroncsgyártó nagy sebességű teszteléseket hajtson végre vele, a most leleplezett, egyszerűen 6-nak nevezett járműnél a villanymotoros hajtáson, egészen pontosan a töltőrendszeren van a hangsúly.
Mindezt egyébként egy 564 centi hosszú, 132 centi magas, vörös karosszériába csomagolták, amelyen azért nyomokban felfedezhetőek utalások a régmúlt gyönyörű Mercedes és Maybach típusaira, a 24 colos könnyűfém felnikre dísztárcsák is kerültek. Összesen négy hajtómotor van a fedélzeten, a rendszerteljesítmény 750 lóerő, ami az összkerékhajtásnak köszönhetően kevesebb, mint 4 másodperces 100-as sprintet tesz lehetővé. A 80 kWh kapacitású akkumulátorral 320 km a reális hatótávolság, az európai szabványos ciklus szerint meg 500.
A Mercedes-Maybach 6 igazi különlegessége azonban a töltési rendszer, amiből rögtön többféle is van a fedélzeten. Indukciós töltésre is van lehetőség, azaz a megfelelő helyen leparkolva magától megindul a töltés, nem kell kábelt csatlakoztatni. És akkor még ott van a CCS szabvány szerinti egyenáramú villámtöltő, amely 350 kW teljesítménnyel 5 perc alatt képes 100 km megtételére elegendő energiát táplálni az akkumulátorba – itt már szükség van kábel csatlakoztatására.
Belül a jövő luxusát látjuk, az üléseknél nem egyszerűen aktiválni lehet a masszázsfunkciót, de a menüben azt is bele állítani, hol és hogyan dagonyázzon minket. Igazi luxus lesz majd az analóg műszer, persze a digitális megjelenítésről sem kell lemondani, a műszerfal egész felületén képes információkat megjeleníteni az autó.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!