Az EuroNCAP is vizsgálja a gyalogosfelismerőket, de a nonprofit szervezet csak a felnőtt méretű, oldalról érkező bábuval, nappali világosságban. Az ADAC szakemberei azonban nem csak az ideális körülményekre voltak kíváncsiak, leginkább azért, mert a statisztikák szerint a gyalogos/kerékpáros gázolások többsége, mintegy 60 százaléka sötétben következik be. Az Audi, BMW, Kia, Mercedes, Subaru és Volvo rendszerét vizsgálták alaposabban – meglepő eredményekkel.
Kiderült, hogy nem az érzékelőktől függ a teljesítmény, hiszen az egyformán egy kamerát használó Audi és BMW került a skála két végére – az Audi remekelt, a BMW pedig a legutolsó lett. A sztereókamerás Subaru meglepően jól működik sötétben is, 45 km/h-s tempóig képes elkerülni a gázolást – jobban lát, mint az emberi szem -, azért került a második helyre, mert a nappali világosságban haladó kerékpárosra nem reagált, azaz lassítás nélkül „gázolt”. A kamera és a radar együttes használata se jelent megoldást, a Mercedes és a Volvo rendszere sötétben egyáltalán nem reagál a veszélyhelyzetekben – még a láthatósági mellényt viselő bábut se vették észre.
A Volvo és a BMW rendszere könnyű körülmények – jó látási viszonyok – között is rosszul működik. A svéd gyártó azzal védekezett, hogy amikor 2010-ben kifejlesztették a rendszert, az ADAC által a teszthez használt bábuk még nem voltak elérhetőek, az emberekre azonban megbízhatóan és jól reagál a rendszer – utóbbit nehéz bizonyítani az emberek egészségének veszélyeztetése nélkül… Érdekes, hogy a Mercedes és a BMW rendszere is felismeri ugyan a kerékpárost, megszólal a figyelmeztető hangjelzés és felbukkan az ábra is, de egyik se aktiválja az automatikus fékezést – érthetetlen.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!