Észak-Amerikában már egy ideje kapható a tizedik Civic-generáció, a lépcsős hátú és a kupé karosszériaváltozat mellé szeptemberben csatlakozik az Európában gyártott ötajtós változat – amire nekünk 2017 első negyedévéig kell várnunk, hiszen még nem is gyártják a nekünk szánt példányokat.
Az Egyesült Államokban az ötajtós a csúcsváltozat lesz, ahhoz csak az egyébként feláras 1,5 literes turbómotort kínálják, igaz, két teljesítménnyel. Az LX, EX, EX-L felszereltségnél 174 LE/220 Nm a csúcsteljesítmény, míg a Sport és Sport Touring változatoknál a más kipufogórendszer (középen kivezetett dupla cső) 180 LE/220 Nm teljesítményt eredményez. A másik két karosszériaváltozattól eltérően nem csak a fokozatmentes automatikus váltóval, de a 6 fokozatú, kézi kapcsolású egységgel is kérhető lesz az 5 ajtós Civic.
A felfüggesztés újdonsága, hogy folyadékkal töltött szilenteket használnak a vezetési élmény és a komfort javítása érdekében, előbbi célt szolgálja a változó áttételezésű, elektromos rásegítésű kormányzás is. A legtöbb esetben feláras lesz a Honda Sensing aktív biztonsági csomag: automatikus vészfékezés, sávelhagyás-figyelő, távolságtartó tempomat alacsony sebességű követési funkcióval. A csúcsmodellben teljesen LED-es fényszórók dolgoznak és a hátsó ülések is fűtöttek. Az európai specifikációjú Honda Civicről majd a Párizsi Autószalonon tudunk meg többet, arról egyelőre nincs hír, hogy a sajtóközleményben említésre kerülő új Type R bemutatkozására mikor számíthatunk.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!