Európában nem kapható a Ford Mustang leginkább pályára szabott Shelby GT350 változata, amelyben 526 lóerős 5,2 literes, száraz karteres olajozású V8-as dolgozik. Egy ilyennek a tulajdonosa – volt – Joe Charles, aki persze nem elégedett meg ennyivel, Kooks kipufogórendszerrel, JLT szívósorral és a HP tuners által elkövetett motortuninggal alakította át autóját, amellyel aztán április 30-án a Roebling Road versenypálya nyílt napján vett részt.
A nap során többször is próbálgatta autójának határait, a nap utolsó fordulójában már vagy negyed órája körözött, amikor az egyik kigyorsításnál egy BMW-t előzött. Hármasból négyesbe kapcsolt (200 km/h körül volt a tempó), és a tükörbe nézett, hogy behúzódjon a BMW elé, amikor észrevette a lángokat. Először azt hitte, hogy a másik autóval van baj, aztán rájött, hogy a saját autója húz vagy 10 méteres lángcsóvát maga mögött. Fékezni próbált, de a fékfolyadék felforrt, a pedál beesett a padlóig, úgyhogy a kéziféket próbálta használni, de annak elszakadt a kábele. Vesztenivaló híján berakta egyesbe a váltót és ráengedte a kuplungot, így sikerült egy marsall-poszthoz közel megállnia, ahonnan aztán pillanatok alatt odaértek a porral oltókkal és eloltották a lángokat.
A vizsgálat szerint az okozta a tüzet, hogy az olajhűtőnél a vezeték egyik csatlakozása kioldott, a kiömlő motorolaj pedig a forró katalizátor miatt begyulladt, amitől átolvadt a benzinvezeték… Csoda, hogy a sofőrnek nem lett baja, a pálya vezetősége ugyanis a magas hőmérsékletekre való tekintettel megengedte a sofőröknek, hogy rövidnadrágban vezessék autóikat, így tett a mi főszereplőnk is. Noha elméletileg a Fordnak nem lett volna kötelessége (tuningolt autó), visszavette a 2016-os GT350-est, és egy 2017-es GT350R-t (változatlan teljesítmény, de nincs légkondi, hátsó ülés, zajszigetelés, így kb. 70 kg-mal könnyebb) adott helyette. Joe Charles nem mond le a pályanapokról, de a jövőben elővigyázatosabb lesz.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!