A franciák alsó-középkategóriás modellje jelenleg nem kevesebb, mint hatféle karosszériaváltozatban készül, ami egyedülálló a szegmensben. Akinek a 2003-as Év autójának választott, drámai farkiképzésű háromajtós Coupé, valamint ötajtós Berline túlzottan merésznek bizonyulna, választhat a hagyományosabb limuzin és kombi kivitelek közül, míg az ínyencek a négy évszakos Coupé-Cabrióban, a nagycsaládosok pedig a Scénic/Grand Scénic párossal találhatják meg számításukat – igaz, az egyterű korábban kivált a Mégane családból, de a meghatározó stílusjegyek és az alkatrészek javarészt megegyeznek.
Komfortfokozat
A szedánnal egy időben bemutatkozó Grand Tour kombi ugyancsak az alapváltozatokhoz képest 61 milliméterrel megnyújtott tengelytávolságú padlólemezre épül. A hátsó utasok lábtere így az egyik legtágasabb a kategóriában, a komfortosabb ki- és beszállásról pedig a hosszabb hátsó ajtó gondoskodik. A jól ismert utastérben a legtöbben gyorsan megtalálhatják az ideális vezetési pozíciót, hiszen az ülés magassága tág határok között szabályozható, míg a kormányt függőlegesen és tengelyirányban egyaránt állíthatjuk. Az ergonómia jó, az ötletes részletmegoldásokat a kartámaszban és az első ülések előtt található rakodórekeszek képviselik, s a Privilege csúcskivitel kényelmi felszereltsége egyenesen kényezteti tulajdonosát a központi zárat közeledéskor automatikusan kioldó indítókártyájával, esőérzékelős ablaktörlőjével, sötétedéskor bekapcsolódó fényszórójával, továbbá automata klímaberendezésével – hogy csak a fontosabbakat említsük. A Renault ötcsillagos biztonsága ígéretesnek tűnik, de mindenképpen említést érdemel, hogy menetstabilizáló rendszert és kipörgésgátlót csak 200 ezer forintos felár ellenében kaphatunk.
Csomagtér-kép
A Coupé és Berline modellekhez viszonyítva a hátsó túlnyúlást 230 milliméterrel növelték, így aztán a csomagtér befogadóképességére sem lehet panasz. Már alaphelyzetben 520 literes, ráadásul az alacsonyan húzódó küszöbnek, a méretes rakodónyílásnak és a magasra lendülő ötödik ajtónak köszönhetően kényelmesen is pakolható. Mivel a hátsó szélvédő fixen rögzített, a kisebb csomagok behelyezéséhez is kénytelenek vagyunk felnyitni a teljes nyílászárót. A csomagtérroló esztétikus és könnyen kezelhető, de használaton kívül helyet rabol a poggyásztérből, avagy kénytelenek vagyunk otthon hagyni, mert tárolórekeszt nem alakítottak ki neki a tervezők. A csomagtér bővítése a 60/40 arányban osztott üléstámlák ledöntésével lehetséges, ám amennyiben sík raktérpadlót szeretnénk, előbb az ülőlapokat szükséges felhajtani.
Erőtakarékosság
Az 1,9 literes, 120 lóerős DCi turbódízel motorral kellően dinamikus autó a Mégane II kombi. A változó geometriájú turbófeltöltős, közös nyomócsöves befecskendezésű egység szinte a teljes fordulatszám-tartományban jól húz. A Renault gond nélkül felveszi a városi forgalom ritmusát, 10,8 másodperc alatt gyorsul százas tempóra, de országúton és autópályán is otthonosan mozog, csúcssebessége közel 200 km/óra. A 300 Nm-es forgatónyomatéknak betudhatóan rendkívül rugalmas is az autó, sőt – némi túlzással – tudomást sem vesz róla, amikor kiaknázzuk 580 kilogrammos terhelhetőségét. Rezgésmentesen jár az erőforrás, a téli hidegben ugyan dörmögősen indul, azonban hangja üzemmelegen kellemesen visszafogott. A teszt során produkált 6,9 literes átlagfogyasztás elfogadható, de semmiképpen sem kiemelkedő érték – azért az autó hatótávolsága így is 870 kilométer körüli. A hatfokozatú, manuális sebességváltó áttételei nagyszerűen passzolnak a motor karakterisztikájához, a kar megvezetése is jó, de a szerkezet kissé hosszú utakon és akadósan kapcsolható. Az elöl MacPherson, hátul csatolt lengőkaros felfüggesztések hangolása feszesre sikerült, így csak a kisebb úthibákat képes finoman átlépni a Mégane II kombi, a nagyobbakról alkalmanként elpattog a kocsi. A négy darab tárcsafék viszont meggyőzően teljesít, erejük precízen adagolható, s alapfelszerelés a blokkolásgátló, az elektronikus fékerőelosztó, továbbá a vészfékasszisztens is.
Viszonyítási alap
A Renault Mégane II Grand Tour és az 1,9 literes DCi motor párosához a 4 835 000 forint értékű Authentique Plus kiviteltől juthatunk hozzá. Megegyező motorizáltság és felszereltség esetén a limuzinhoz viszonyítva mindössze 25 ezer forint a felár, ami kifejezetten kedvezőnek mondható. Az eladások tekintetében azonban bizonyára nem az 1.9 DCi lesz a húzómodell, hiszen azonos specifikáció esetén a felár mintegy 450 ezer forint a kétezres, 136 lóerős benzineshez képest.