Az eredeti Warszawa nem épp a szépségével hódított, a Pobjeda alapján készített lépcsőshátú és később kombi karosszériás autó azonban 1951 és 1973 között a lengyel autóipar csúcsterméke volt, sokan máig megbecsülik.
Ezek közé tartozik Michał Koziołek formatervező is, aki pár ismerősével együtt már 2013 óta dolgozik az autó feltámasztásán. Meglehetősen korlátozott sorozatot terveznek: összesen 13 autót építenek négy év alatt, amelyből 11-et eladnak, egy lesz a tesztelésre használt prototípus, egy pedig a gyártócsapat tulajdonában marad.
Az E60-as BMW M5 alapján szeretnék megépíteni az autókat, az 5,0 literes V10-es szívómotor teljesítményét 600 lóerő fölé növelik, a 7 fokozatú dupla kuplungos váltót megtartják. A BMW vázáról lefejtik a német karosszériát, a helyére pedig 3D-nyomtatással és sok kézi munkával elkészített új borítólemezeket helyeznek el – mivel minden tekintetben a vásárló kívánságának megfelelően elkészített autó a New Warsaw, normál és enyhén nyújtott tengelytávolság is választható lesz.
Az életnagyságú modell megépítését követően 2013. májusában kezdődött el a prototípus építése, amely most úgy 80 százalékos készültségnél tart. A munka nehezén már túl vannak, az új karosszériában már benne van a motor és a felfüggesztés, az utastérből azonban még semmi nincs kész, még számítógépen finomítják a terveket.
Körülbelül egy év múlva mutatják be a teljesen működőképes New Warsaw prototípust, amellyel aztán megpróbálnak vásárlókat szerezni, mivel egyedi építésről és meglehetősen alacsony darabszámokról beszélünk, a vételára minden esetben egyedileg alakítják majd ki.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!