Az XC90-es után újabb nagy dobásra készül a Volvo: a kilenc évig gyártásban lévő, második generációs S80-as limuzin helyére érkezik az új S90-es, melyet először januárban, a Detroiti Autószalonon csodálhat meg a nagyközönség. A Volvo nagy szedánja illusztris társaságba érkezik, hiszen az Audi A6-os, a BMW 5-ös és a Mercedes E-osztály vevőkörére hajt, de azoktól igencsak eltérő stílust és tartalmat képvisel, legyen szó a külsőről (skandináv minimalizmus), a beltérről (tabletszerű középkonzol), vagy a műszaki részletekről (csak négyhengeres motorok).

Az S90-es méret tekintetében utoléri a német vetélytársakat, 4,93 méteres hossza és 2,94 méteres tengelytávolsága egyaránt 11 centivel múlja felül az S80-as hasonló adatait, és az Audi A6 (4915 mm) és az új, Detroitban bemutatkozó Mercedes E-osztály (4950 mm) közé érkezik meg. Az S90-es alapját az SPA (Scalable Product Architecture) platform adja, amelynek segítségével könnyen meg tudják majd nyújtani a tengelytávolságot a kínai piac számára, ahol az ilyen járművek nagyon kedvelt sofőrös limuzinok.

A formaterv a legújabb Volvo-arculatnak megfelelően határozott, egyenes vonalakból áll össze, ott világítanak a fényszóróban a gyár által Thor-kalapácsának nevezett LED-es fények. Új elem az immár patkó alakú LED-es hátsó lámpa, amelyek között nagybetűs felirat hirdeti a svéd gyártót. A V90-es kombinál már nincs ilyen kacifántos hátsó világítótest, cserébe óriási méretű üvegtetővel is kérhető lesz. Száműzték a gombokat és kapcsolókat a műszerfalról, ahol személyre szabható, vetített kijelzős műszeregységgel szemez a sofőr, a középkonzolt pedig az élére állított táblagép uralja. A csúcshifi a brit Bowers & Wilkins cégtől érkezik.

Félautonóm autónak nevezi a Volvo az S90-est: a Pilot Assist rendszer 130 km/órás tempóig képes a sávban tartani a kocsit finom kormánymozdulatokkal, ráadásul a működéséhez nem kell másik autót követni. Az S90-es útelhagyás érzékelővel is rendelkezik, ami olyankor felkészíti az esetleges ütközésre a biztonsági berendezéseket, hogy azok az optimális védelmet nyújtsák. A City Safety csomagot kiegészítették a gyalogos-felismerés mellett a nagytestű állat-felismeréssel, ilyen esetben is magától fékez az S90-es – kérdés, azért lett-e a „Városi Biztonsági” rendszer része ez a funkció, mert a svéd városok tele vannak rénszarvasokkal?

Az újdonság négy DriveE motorral kezd, a dízelek 190 vagy 235 lóerősek (D4 és D5), míg a benzinesek 320 vagy 407 lóerősek (T6 és T8 Twin Engine), utóbbi a hálózatról is tölthető hibrid, amely akkumulátorról 45 km-t képes megtenni. A 6 fokozatú kézi váltós D4-es modell kivételével mindegyik verzió nyolcfokozatú automatával érkezik, a BorgWarner ötödik generációs összkerékhajtásával is elérhető lesz az újdonság (széria a T6-osnál és a D5-ösnél). A T8-as csúcsmodell virtuális 4×4-es rendszerrel érkezik (a hátsó tengelyt villanymotor hajtja).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!