Miután 2011 elején internetes árverési oldalon értékesítették a brit Arash manufaktúrát, egyenesbe jöttek a dolgok, és immár két autó szerepel a kínálatban, a civilizáltabb AF8-as és a versenyautós megjelenésű AF10-es. Utóbbinak alapváltozata 550 lóerős 7,0 literes szívó V8-ast kap, ezért 350 000 fontot, azaz 138 millió Ft-ot kérnek, és most itt a Warp drive (a Star Trek filmekben ez a térhajtómű neve) elnevezésű hibrid változat, amelynél 1,1 millió font, azaz 435 millió Ft szerepel az árcédulán.
A jelentős felárat az új technika indokolja, a belső égésű motor egy 6,2 literes, kompresszoros V8-as 900 lóerővel, az elektromos hajtás négy darab, egyenként 295 lóerős csúcsteljesítményű villanymotort jelent. Az öt erőforrás rendszerteljesítménye 2080 lóerő, ami több, min kétszerese a Ferrari LaFerrari teljesítményének, és a hírek szerint 1500 lóerős rendszerteljesítményű új Bugatti Chiron előtt is kényelmesen vezet.
Túlságosan sokat nem árultak el még a gépről, egyedül annyit, hogy a 100 km/órás sebességet 2,8 másodperc alatt éri el, de se a csúcssebességet nem ismerjük, sem azt, hogy mekkora akkumulátora van az autónak, tehát mennyi ideig képes maga mögé utasítani a konkurenciát. Alapjában véve nem nyúltak a felépítéshez, ami karbonból készített utascellát jelent, elöl-hátul alumínium segédvázakkal, ami a kettős keresztlengőkaros felfüggesztéseket, és immár az öt erőforrást hordozzák.
Az Arash manufaktúra egyébként alig 100 ezer font, azaz 40 millió Ft felárért versenyautós-specifikációt is kínál, ebben az esetben extra bukókeret, fedélzeti tűzoltókészülék, átbeszélő és a vásárló kívánságának megfelelő fényezés jár az AF10-eshez.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!