A baj néha csőstül jött az Africa Eco Race egyes szakaszain a dunaszentbenedeki Qualisport kamionosai számára, akik az 5. helyen zárták a „klasszikus Dakar” útvonalon zajló, közel 6 ezer kilométeres versengést.
A Scania-trió előbb a dűnék foglya lett és a sok ásás miatti időveszteség miatt félbeszakították a szelektív szakaszt. Másnap technikai gondok fékeztek a magyar kamionosokat. A megpróbáltatásoknak ezzel nem volt vége. Az 1100 lóerős kamiont egész éjjel javították, a differenciálmű síktárcsájának pótlásához a Kamaz gyári csapatától kaptak segítséget, és hajnalra végeztek a szereléssel. A rajt után nem sokkal azonban ismét a napi penzum feladására kényszerültek.
– A rajtot bevállaltuk, de csak 16 kilométert teljesítettünk, ugyanis rettenetesen fájt a hátam. Amikor holtfáradtan megérkeztünk, kiszállás közben megcsúszott a lábam és leestem a földre a fülkéből. Az orvosok éjjel is, hajnalban is megnéztek, végül saját felelősségre rajtoltam, de amikor éreztem a fájdalmat, úgy döntöttünk, hogy inkább kiállunk. Sok már úgysem múlik ezen – kesergett Kovács Miklós pilóta, akinek eltökélt szándéka volt, hogy teljesítik az utolsó mért szakaszt. A küldetést végül sikerrel teljesítették és a majd 10 tonnás monstrummal megérkeztek a szenegáli fővárosba, Saint Louisba.
– Nagyon élveztem a szombati szakaszt. Ha már az előző pár nap ennyire pocsékul alakult, mindenképpen versenykörülmények között akartam elbúcsúztatni az idei futamot. Az első 15-20 kilométer után éreztem, hogy nem lesz gond a hátammal, így egyre bátrabban mentünk, a legnagyobb dűnéknek is padlógázzal ugrottunk neki. Volt egy kisebb lapátolásunk is, de mindenért kárpótolt, hogy a folytatásban nagy sebességgel száguldozhattunk és néhol 20-25 métereket repültünk – mesélte mosolyogva Kovács Miklós, aki már hetedik alkalommal vett részt ezen a versenyen.
A Qualisport 2 óra 24 perces szakaszideje a kamionos kategória 5. legjobb ideje volt. Mivel a vasárnapi zárószakasz eredménye már nem számított bele a végeredménybe, a félbeszakításokért járó 39 órás időbüntetéssel Kovács, valamint két állandó társa, Czeglédi Péter navigátor és Ács László főszerelő az 5. pozícióban fejezte be az idei Africa Eco Race küzdelmeit.
A Kamazok maradtak a sivatag királyai
A monstrumok között egyébként a Kamaz gyári csapatának CNG üzemű gépét hajtó Szergej Kuprijanov volt a nap legjobbja, a végső sikert pedig márkatársa, Anton Shibalov szerezte meg, aki immáron háromszoros győztesnek mondhatja magát. Az autós kategóriában Mathieu Serradori nyerte a szakaszt Protójával, a francia pilóta ráadásul ezzel az eredménnyel az összesítés 4. helyéről a 3. pozícióba kapaszkodott fel. Kanat Shagirov az utolsó napon növelte is előnyét a tabellán Pascal Thomasse-szal szemben, ezzel a kazah pilóta negyedik próbálkozásra megszerezte a győzelme.
A Szalay Balázs és Bunkoczi László, az Opel Dakar Team egysége a 13. helyen zárta a napot, az összesítésben pedig hasonló pozícióban zárják a viadalt.
A motorosoknál nagy bukásokat hozott a tizenegyedik versenynap: a címvédő-listavezető norvég Pal Anders Ullevalseter nem kockáztatott, megelégedett a 3. hellyel a napi szakaszon, ám megtehette, hiszen győzelmét senki nem tudta veszélyeztetni. A KTM-es versenyző több mint 6 órányi előnnyel végzett üldözője, a brit Andrew Newland előtt, begyűjtve ezzel az újabb trófeát. Vasárnap már csak 24 kilométernyi örömszáguldás várt a talpon maradt résztvevőkre, akik az Atlanti-óceán partján végigdöngetve érkeztek a célceremónia helyszínére, a Rózsaszín-tóhoz.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!