Mi lesz most a Lamborghini tulajdonosokkal? Londonban bevezették a belső kerületekben, hogy aki fölöslegesen pörgeti a motorját és ezzel zajt csap, azt négyszázezer Ft-ra is megbírságolhatják – márpedig abból kiindulva, hogy a Lamborghini gyár saját bevallása szerint a tulajdonosoknak muszáj összkerékhajtást adniuk, különben összetörnék autóikat, a motor fölösleges pörgetésén kívül mással nem nagyon tudnak szórakozni a volán mögött.
Egészen pontosan amikor a hátsókerékhajtású Aventador lehetőségéről kérdezték Maurizio Reggianis-t, a márka fejlesztési vezetőjét, így válaszolt: „Csak összkerékhajtással készül az Aventador, mert olyan erős és nyomatékos, hogy csak négy hajtott kerékkel képes az ember uralni azt. Ez pedig leginkább az autóba ma beépített szabályzórendszereknek köszönhető, szóval amikor Aventador-leszármazottakat tervezünk, megtartjuk az összkerékhajtást. A Huracán esetén már kezdettől fogva vizsgáltuk számítógépes szimulációval a helyzetet, és úgy döntöttünk, annál különösebb probléma nélkül megvalósítható a hátsókerékhajtás.”<kep273759>
Ennek ellenére a Lamborghini nem tervezi, hogy a következő nagy újdonsága, a várhatóan 2018-tól megvásárolható Urus szabadidő-autóba autonóm funkciókat tesz, mert az nem illik a márka arculatához. Ez a döntés azért meglepő, mert a Volkswagen hosszmotoros MLB építőkészletét használó járműnél egyszerűen meg tudnák valósítani ezeket. Az LM002 szellemi örökösének számító, de azzal ellentétben a sportos közúti használatra hangolt Urus esetén a nagy újdonság a 4,0 literes, V8-as biturbó motor használata lesz.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!