A Mirai tüzelőanyagcellás autó láttán az ember könnyen megbékélt a formával, mert tudta, hogy az egy meglehetősen korlátozott földrajzi környezetben meglehetősen korlátozott darabszámban kerül majd értékesítésre, tehát a felbukkanása szuperautókhoz mérhető feltűnést kelt majd egy átlagos autós számára. Ehhez képest a negyedik generációs Toyota Prius pár éven belül ott lesz minden utcasarkon, úgyhogy muszáj lesz majd hozzászokni a karakteres/feltűnő/ronda formájához.
A Toyota szeptember 9-én leplezi le hivatalosan az újdonságot, most pedig itt vannak az első, tűéles fényképek az újdonságról a Prius Club Malaysia jóvoltából, amint az épp egy repülőgép bendőjében lerögzítve várakozik a szállításra. A hírek szerint a belső égésű motor teljesítménye 105, a villanymotoré 90 lóerőre nő, a rendszerteljesítmény pedig 150 lóerő lesz, és ehhez a japán mérési ciklus szerint 2,5 l/100 km-es fogyasztás tartozik. A nagyobb elektromos teljesítmény miatt várhatóan nagyobb energiasűrűségű és kapacitású telepet kap már a normál Toyota Prius is, a hálózatról tölthető változat, aminek már 50 km-es elektromos hatótávolságot mondanak, egy év késéssel követi majd ezt.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!