Az RM Auctions számára gen jó volt a Pebble Beach-i autós rendezvénysorozat, a három nap megtartott árveréseken összesen 48,1 milliárd Ft értékben adtak el autókat, ezek közül az egyik a világ legdrágább Jaguarja, ami egyébként nem a legdrágább autó volt – az 1964-es Ferrari 250 LM versenyautóért 17,6 millió dollárt, azaz 4,91 milliárd Ft-ot fizettek.
Az 1953-ban kifejezetten a Le Mans-i 24 órás futamra építették a most elárverezett C-Tpye Works Lightweight versenyautót, ahol az 165,7 km/órás átlagsebességgel a negyedik helyet szerezte meg. Ezt követően a skóciai Ecurie Ecosse istállónak adta el a gyár a kocsit, ahol Jimmy Stewart és Roy Salvadori is nyolc győzelmet és számos második-harmadik helyezést szerzett vele.
1954-ben Peter Blond tulajdonába került a Jaguar C-Type, aki British Racing Green színűre festette át és tovább versenyzett vele, és a későbbi tulajdonosok is így tettek egészen 2000-ig, amikor egy kaliforniai gyűjtő megvásárolta és felújíttatta azt. Még az se vett le az autó értékéből, hogy ekkor nem gyári állapotúra, hanem az Ecurie Ecosse istálló színeire állították vissza a megjelenést. Hárman licitáltak az autóra, azért múlta felül jelentősen az előzetesen becsült 8 millió dolláros árat.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!