Mivel az új generációs Fabia még nem kapta meg a VW-csoport rugalmasan variálható MQB-platformját, hanem az előző VW Polo alapjaira épül, a tervezők keze is jobban meg volt kötve a kombi rajzolásakor, így a hagyományos iskolát követték: azonos tengelytáv és első túlnyúlás mellett hátrafelé toldották meg a kasztnit, mégpedig az ötajtós alapmodellhez képest 265 mm-rel! Ennek dacára nem tűnik „farnehéznek” az autó, arányai egészen kellemesek, amit a plusz oldalablakok, a vékony C-oszlop és a határozottan csapott hátsó is segítenek.
A méretnövekedést teljes egészében a csomagtér növelésére fordították, így aztán a ferdehátú Fabiához viszonyítva a befogadóképesség alaphelyzetben 200 literrel, 530-ra nőtt. Ez a méret akár egy kategóriával feljebb is megállná a helyét, bővítés után pedig közel 1,4 m3-rel (+245 l) gazdálkodhatunk. A művelet azonban lehetne egyszerűbb, ugyanis a 60:40 osztású támlák ledöntése előtt fel kell hajtani az ülőlapokat. A rakodóküszöb peremét és a padlóban keletkező jókora lépcsőt a másodlagos álcapadlóval lehetne áthidalni, de ez feláras extra (43 180 Ft).
Ahogy a Škoda jelmondatával összecsengő „egyszerűen nagyszerű” megoldások egy részét is opcióként kínálják: a Simply Clever csomagért (hálórendszer a csomagtérben, multimédiás eszköz-tároló, hulladéktároló az első ajtóban, szivargyújtó, hamutartó) még a legmagasabb felszereltségnél is elkérnek 25 400 forintot, az Active alapmodellhez pedig a 29 210 forintos funkcionális csomagot (tárolórekesz az első ülések alatt, olvasólámpák elöl és hátul, tükrök a napellenzőkben, megvilágított kesztyűtartó, lehajtható kapaszkodók az utastérben, rakodórekesz, táskaakasztók és 12 voltos csatlakozó a csomagtérben) érdemes megrendelni.
Amilyen nagy a Fabia Combi csomagtartója, olyan szerény a hátsó láb- és válltér az utastérben. Azon még nem is csodálkoztam különösebben, hogy a gyerekülés és a babahordozó közé feleségem csak „élével” tudott beülni, hiszen kiskategóriás autóról beszélünk. Csakhogy a teljesen átlagos, 175 centis magasságomhoz beállított vezetőülés mögött legfeljebb úgy fért el a menetiránnyal ellentétesen bekötött babahordozó, ha kényelmetlenül előrehúzódva, amolyan „nagymamás” stílusban kuporogtam. Szóval, akármekkorát is nőttek a kisautók az utóbbi időben, négyfős család számára továbbra sem jelentenek igazán ideális megoldást. Amúgy a belsőt áthatja a Škodára jellemző józan célszerűség: a kezelés teljesen egyértelmű, és gyakorlatilag mindent ott találunk, ahol keresnénk. Persze felárért lehet multifunkciós kormányt, fáradtságérzékelő szenzort, hangvezérlést, kulcs nélküli nyitást és indítást, navigációs rendszert, vagy éppen Bluetooth telefonkihangosítást kérni.
A kombihoz nem konfigurálható a Fabia 1,0 literes, 60 lóerős alapmotorja, ez esetben a 75 lovas verziótól indul a választék. Ezt nem tudnám nyugodt lelkiismerettel ajánlani, mert a háromhengeres szívómotorral küzdelmes lehet az élet, főképp ha valaki alkalmanként kihasználja az 530 kilós terhelhetőséget. Érdemes legalább a tesztben szereplő, 90 lóerős 1.2 Tsi-re voksolni, melynek felszereltségtől függően 275 270-426 400 forint a felára. Ez már egészen alacsony fordulatról megnyerően húz (160 Nm 1400- 3500/perc), de hosszan pörgetve is szinte végig kitart az ereje, ha éppen arra van szükség, s előzési rugalmasságára ugyancsak számíthatunk. Így aztán nagyban szolgálja a vezetési kényelmet, hogy akár korai felkapcsolásokkal tartható a forgalom ritmusa, és ezután viszonylag keveset kell foglalkozni a sebességváltóval. A karja vajpuhán siklik a kulisszában, az öt fokozat kiosztása pedig városi és autópályás használatra egyaránt ideális. Ezenkívül start-stop rendszer és fékenergia-visszanyerés mérsékli a fogyasztást: a tesztünk során mért 6,2 literes átlaggal többé-kevésbé elégedettek is voltunk. Egyébként a Fabia Combi vezetése magától értetődő és természetes, kormányzása könnyű és pontos, a fékerő jól adagolható, s az autó kiszámíthatóan viselkedik. Az egészségesen feszes hangolás ellenére az elöl MacPherson, hátul csatolt lengőkaros felfüggesztések többnyire tisztességesen megbirkóznak a hazai útviszonyokkal.
Tetszett
• egyszerűen modern formaterv
• hatalmas csomagtartó
• természetes vezethetőség
• jó motor, váltó
Nem tetszett
• csomagtér bővítése, opciós álcapadló
• szerény hely hátul
Összegzés
A kiskategóriában senki nem kínál nagyobb csomagteret, úgyhogy a poggyásznak remek dolga van a Fabia Combiban. Kisbabás, vagy már tinédzserkorú gyerekekkel utazó családoknak azonban továbbra sem ideális választás a csehek legkisebb kombija.
Škoda Fabia Combi 1.2 Tsi
Összlökettérfogat: 1197 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16 turbó
Max. teljesítmény: 66 kW (90 LE) 4400-5400/perc
Max. forgatónyomaték: 160 Nm 1400-3500/perc
Hossz./szél./mag.: 4257/1732/1488 mm
Tengelytáv: 2470 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1463/1457 mm
Fordulókör: 10,4 m
Tömeg/teherbírás: 1133/530 kg
Csomagtér: 530/1395 l
Üzemanyagtank: 45 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 11,0 s
Maximális sebesség: 185 km/h
Város/országút/vegyes: 6,0/4,0/4,7 l/100 km
Tesztfogyasztás: 6,2 l/100 km
CO2-kibocsátás: 107 g/km
A modell alapára: 2 968 591 Ft (Combi 1.0 Active)
A tesztelt modell ára: 3 394 991 Ft
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!