Érezhetően többet nyújt a Plus modell, mint a normál Audi S8-as, de nem a vadság volt a fő szempont a fejlesztés során, hanem a német autópályán való fáradtság nélküli száguldás, ezért nem RS8 lett az eddigi legerősebb Audi limuzin neve, hanem S8 Plus.
A 4,0 literes, V8-as biturbó teljesítményét 85 lóerővel dobták meg, immár 605 lóerős, a maximális nyomaték 750 Nm átmeneti túltöltéssel – az új szoftver mellett módosították a turbófeltöltők geometriáját és a kipufogószelepeket is. Ez a teljesítmény a nagy méretű luxuslimuzint igény szerint 3,8 másodperc alatt gyorsítja fel 100 km/h-s sebességre, a végsebesség továbbra is elektronikusan korlátozott 250 km/h. Azonban ez utóbbira is van feláras megoldás, a Dynamic csomag megrendelésekor 305 km/h-ra emelkedik az elérhető maximum, karbon-kerámia fékek és a quattro GmbH által hangolt kipufogó is része ennek.
Mivel kifejezetten az autójukat saját maguknak vezető tulajdonosoknak készül az Audi S8 Plus, csak a rövid tengelytávolságú karosszériával kínálják. Egyedül ennél érhető el a mattezüst Floret Silver fényezés, a sötétített hátsó lámpák és fényes feketére fényezett hátsó lökhárítóbetét alap. Az utastérben piros cérnával varrott fekete bőrkárpitozást, szálhúzott alumínium betéteket talál az ember. Az ősszel indul az Audi S8 Plus forgalmazása, nem sokkal a Frankfurti Autószalonon esedékes leleplezést követően.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!