Kínában volt a Renault csúcsmodellje a Talisman elnevezésű átmárkázott Samsung SM7-es, most pedig Európának kedveskednek a konszern aktuális CMF építőkészletére épülő autóval, amelynek most a limuzin változatát ismerhetjük meg, a kombira a Frankfurti Autószalonig kell várnunk.

A limuzin megjelenésével kapcsolatban a szuperszéles lámpákat lehet említeni különlegességként, hasonló stílus az amerikai autókra jellemző. Talán azért döntöttek ezek mellett a formatervezők, mert ezzel is hangsúlyozni akarták, hogy itt bizony a Laguna és a Latitude típusoknál is sokkal nagyobb autóval van dolgunk. A lépcsős hátú karosszéria hossza 4,85 méter, a szélesség 1,87 méter, a magasság 1,46 méter és 2,81 méter a tengelytávolság. Ez már-már a luxusautók szintje, és bizony az alaphelyzetben 608 literes csomagtér is arról árulkodik, hogy bőven van hely az autóban.

A tervezők a hagyományos középkonzol előtt méláznak. Vajon hová rejtették a 608 litert a csomagtartóban? A tervezők a hagyományos középkonzol előtt méláznak. Vajon hová rejtették a 608 litert a csomagtartóban?

Az utastérben megdöbbentő méretű érintőképernyő helyettesíti a középkonzolt, de azért nyomokban még felfedezhetőek hagyományos kapcsolók-tekerők is, a műszeregység színes monitor, és van fel-a-fejjel kijelző is. A Latitude-ből megtartották a szellőztethető első masszázsüléseket, hátul 60:40 arányban osztott támlával és síalagúttal rendelkező padot találunk. Az utastérben összesen 25 liternyi tárolóhelyet alakítottak ki, ebből 8 liter a nagy méretű kesztyűtartóé, az első ajtózsebekre 4,6, a hátsókra 2 liter jut.

A 4Control összkerékkormányzás mellett elektronikusan változó lengéscsillapítás is van a Renault Talisman második generációjának fedélzetén, a sofőr menüből választhatja majd ki az aktuális hangulatának/forgalmi helyzetnek megfelelő programot. Többek között aktív vészfékező-rendszer, távolságtartó tempomat, holttérfigyelő, sávelhagyás-figyelő, parkolósegéd is megkönnyíti a vezető dolgát. A motorkínálat 1,6 literes motorokat jelent, a benzines 150 vagy 200 lóerővel (7 fokozatú, dupla kuplungos váltó), a dízel 110, 130 és két turbóval 160 lóerővel választható, a leggyengébb csak 6 fokozatú kézi, a középső 6 fokozatú kézi vagy 6 fokozatú dupla kuplungos, a legerősebb csak 6 fokozatú dupla kuplungos váltóval létezik. A menetteljesítmények és szabványos átlagok még nem ismertek, a tömegről annyit tudunk, hogy a megfelelő Espace-nál 200 kg-mal könnyebb a limuzin.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A Renault Talisman forgalmazása 2015 végén-2016 elején indul meg Európában, rögtön a lépcsős hátú és a kombi karosszériával egyszerre. A franciák egyébként mindent megtesznek annak érdekében, hogy a lehető legjobb legyen az új csúcsmodell, a douai üzemben a Mercedes által is használt minőségellenőrzési rendszert vezették be.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!