Európából indult el az egész olcsóautó őrület, de a Renault-Nissan konszern gyorsan rájött arra, hogy világszerte sikeres lehet a strapabíró és megfizethető autó. A konszernen belül a dél-amerikai részleg nagyon rákapott ezekre, az ottani fejlesztőmérnökök munkája a két, most bemutatott modellváltozat.

Alaphelyzetben a Sandero nevű kisautó a józan vezetők választása, de ez persze gyökeresen megváltozik, miután a RenaultSport mérnökei hozzányúlnak az autóhoz. Ők minimális ráfordítással készítették el a régi receptet, tehát kis karosszéria-nagy motor irányvonalat követő autót azzal, hogy a Dusterban sokfelé használt 2,0 literes szívómotort vették alapul. Mivel a padlólemez ugyanaz, rögtön a váltó és a féltengelyek is megvoltak, a felfüggesztést már nem vették át, kifejezetten a forró ferdehátúhoz hangolták a a rugókat és a lengéscsillapítókat.

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Egyelőre nagyon szűkszavúan nyilatkozik a Renault a Sandero RS-ről, hiszen annak forgalmazása csak 2016 elején indul – később is fel kell tartani az érdeklődést. Annyi biztos, hogy 145 lóerővel kerül a motortérbe a 2,0 literes négyhengeres, a menetteljesítményekről már csak becslések vannak – 8 másodperces gyorsulásról és 200 km/h-t meghaladó végsebességről pletykálnak.

A másik autó nem ilyen fürge, de annál praktikusabb. A Renault Duster Oroch elnevezésű dupla fülkés pickupja végre hivatalosan is bemutatkozott a Buenos Airesi Autószalonon. Dél-Amerikában a hasonló platós kisteherautókból évi 1 millió darabot értékesítenek, az új autó ezt a kategóriát felfelé bővíti. A hasonszőrű kisteherautók között párját ritkítja például a gyári navigáció, ami az Oroch esetén is ugyanazt a MediaNAV fejegységet jelenti, amit a terepjáró kap.

Öt teljes értékű ülőhelyről és azok könnyű megközelíthetőségéről beszél a sajtóanyag, no meg nagyvonalúan méretezett platóról anélkül, hogy bármelyik állítást jobban kifejtené. A műszaki részletekről is csak annyit árultak el az első híradásban, hogy Argentínában 1,6 és 2,0 literes benzinmotorokkal kínálják majd, de lesznek egyéb erőforrások is – például Brazíliában alkohollal üzemelő négyhengeres.

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!