Eredetileg csak június 9-én közölte volna az Opel a K-generációs Astra első fényképeit-információit, azonban mivel egy olasz weboldal jóvoltából idő előtt kikerültek az internetre a sajtófotók, eltörölték az embargót. Ez egyébként a gyárat is meglepetésként érhette, amit jól bizonyít, hogy a nemzetközi Opel-oldalon a német nyelvű szövegben 1,4 literes, 100 lóerős szívó benzines alapmotorról beszélnek, addig az angol anyagban az 1,0 literes, 105 lóerős háromhengeres turbó szerepel alapmotorként – úgy látszik, még nem sikerült összefésülni a tartalmakat.
A változattól függően 120-200 kg-os tömegcsökkenés következetes fogyókúra eredménye. A karosszéria hosszát 49 mm-rel csökkentették, a tengelytávolság 23 mm-rel lett rövidebb (aggódni nem kell, a hátsó lábtér méretét még így is 34 mm-rel megnövelték), a magasság 26 mm-rel kisebb. A csupasz karosszéria tömegét 357-ről 280 kg-ra csökkentették a mérnökök, a felfüggesztésben (ide veszik a segédkereteket is) további 50 kg-ot spóroltak. Ehhez jönnek az új generációs, alumínium-blokkos turbómotorok; egyedüliként az 1,4 literes, 100 lóerős szívómotor marad acél-blokkos. Itt debütál a szentgotthárdi gyártású 1,4 literes Sidi Ecotec turbó 145 LE teljesítménnyel, a 250 Nm-es maximális nyomatékát az 1800-4000/perc tartományban tudja ez a négyhengeres.
A műszaki újdonságok közé tartozik a fűthető-hűthető, masszázsfunkcióval és állítható oldaltámaszokkal rendelkező, természetesen a német derékorvosok jóváhagyásával rendelkező ülés gyarapítja. Az új Astrában debütál Európában a GM OnStar szolgáltatása, ami Magyarországon 2016-ban indul majd el. A különféle kényelmi funkciók mellett olyan dolgokra képes ez a diszpécserközponton keresztül, hogy légzsák kioldásakor kapcsolatba lépnek az autóval, afelől érdeklődve, hogy kell-e valami segítség – ha nem sikerül beszélni az utasokkal, automatikusan küldik a mentőegységeket.
Az IntelliLUX fényszórók vakításmentes távfényt nyújtanak. Az oldalanként nyolc diódával rendelkező okosfényszóró az Opel frontkamera segítségével az aktuális közlekedési helyzethez igazítja a fénykévét, lakott területet elhagyva 80 km/órás tempó felett automatikusan távfényre vált – ilyenkor a szemből érkező közlekedőt körbevilágítja megakadályozva annak vakítását, miközben nem kapcsolja le a nagyobb látótávolságot biztosító többi fényforrást. Természetesen a ma megszokott biztonsági segédek is elérhetőek lesznek az Opel Astra K generációnál, amely ősszel kerül a kereskedésekbe.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!