Paul G. Maloney még 2008 januárjában alapította meg a Maltec Peformance Engineering nevű cégét, amelyet azért hívott életre, hogy megvalósítsa élete álmát, a motorkerékpárok számára tervezett V8-as erőforrás megvalósítását. Az elképzeléseket Clayton Stairmand valósította meg, aki a CAD-terveken kívül a gyártástervezést is elkészítette.
Az első prototípus-erőforrás 2009 májusában indult be a próbapadon, ezt követően sokat foglalkoztak a finomhangolással, és ezzel párhuzamosan elkezdték a váz és a felfüggesztések fejlesztését – Neville Hazelman és Seanr Chhean segítettek a munka e fázisában. A kész motorkerékpár még 2013-ban elkészült, de ez csak a közúti tesztelés kezdetét jelentette, végül most, 2015 februárjában jutott el arra a szintre a PGM V8 motorkerékpár, hogy az alkotók megelégedtek vele.
Az 1996 köbcentis, 90 fokos hengerszögű V8-as szívómotor hengerenként ötszelepes hengerfejet kap, 8 darab 45 mm átmérőjű elektronikusan vezérelt Mikuni pillangószelep vezérli a keverékképzést. A főtengelyen mérve 334 LE (12 800/perc fordulaton) és 214 Nm (9500/perc fordulaton) a teljesítmény, amely hatfokozatú, szekvenciális váltón és láncon keresztül jut el a hátsó kerékig.
Az Akrapovic cég készítette a 4-2-1 titánium leömlővel rendelkező kipufogórendszert, az utcai használatra alkalmas karbon hangtompítók mellett MotoGP-specifikációjú kipufogó-végződést is kap a kedves vásárló, amivel állítólag a hetvenes évek Formula-1-es versenyautóit idéző hangja lesz a PGM V8-as motorkerékpárnak. Elöl 330, hátul 220 mm átmérőjű Brembo fékek lassítják a minden folyadékkal feltöltve 242 kg-os gépet. A menetteljesítményeket nem árulták el, ahogy a fogyasztásról se közöltek információt – a benzintank 16,5 literes.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!