Habár a Toyotánál azt állítják, hogy a RAV4-esek 95%-át négykerékhajtással adják el, a negyedik generációnál kezdetben csak a 2.0 Valvematic benzines (151 LE) és a 2.2 D-4D (150 LE) nagy dízel volt elérhető 4×4-esként. Egy ideje azonban már a 2,0 literes, gázolajos alapmotor is konfigurálható „összkerekesként”: alapvetően elöl hajt, de a különféle szenzoroktól érkező információk alapján az elektromágneses vezérlésű kuplung szükség esetén a megfelelő mennyiségű (max. 50%) nyomatékot villámgyorsan és észrevétlenül hátracsoportosítja.

Szorult helyzetben a 4WD Lock gombbal 40 km/órás sebességig zárható az 50:50 arányú nyomatékelosztás, valamint visszagurulás- gátló és lejtmenetvezérlő segíti a vezető dolgát. Persze a laza terepnél merészebb kalandokra így sem alkalmas a RAV4-es, összkerékhajtása inkább a rossz időjárási körülmények közötti magabiztos továbbjutást szolgálja. A műutas felhasználási területre utal az is, hogy a szervokormány rásegítésén és a gázreakciókon kívül a Sport üzemmód erre is hatással van: az alulkormányzottsági hajlam csökkentése érdekében már az első kormánymozdulatra a nyomaték 10%-át hátraküldi. Mondjuk sportos így sem lesz, inkább csak kellemes a Toyota vezetése.

Premium szinten akár ilyen terracotta színű bőrkárpitozással is rendelhető, de így már 10,6 millióba kerül ez a RAV4-es Premium szinten akár ilyen terracotta színű bőrkárpitozással is rendelhető, de így már 10,6 millióba kerül ez a RAV4-es

Amúgy az összkerékhajtás csupán 50 kilóval növeli az autó tömegét, és gyári adatok szerint az átlagfogyasztást is mindössze 0,3 l/100 km-rel növeli. A 124 lóerős dízel kezdettől fogva jól terhelhető és alacsony fordulaton sem vérszegény, úgyhogy korai felkapcsolásokkal is tartható a forgalom ritmusa – szintén segít takarékoskodni a széria start-stop rendszer, így a 6,2 literes tesztfogyasztással elégedettek voltunk. Máskülönben 1800/perctől kezd erélyesebben húzni a motor, megfelelően viszi az autót, előzéskor pedig számíthatunk a rugalmasságára. Csendes és komfortos a Toyota RAV4-es, elődjéhez képest pedig alaposan megnőtt és tágasabbá vált.

Fotó: Hilbert Péter Fotó: Hilbert Péter

Tetszett
• tágas utas- és csomagtér
• gazdaságos dízelmotor
• kis fordulókör, jó manőverezhetőség

Nem tetszett
• gombok kusza elhelyezése
• jellegtelen formaterv

Összegzés
Azonos felszereltség esetén az összkerékhajtású 2.0 D-4D és 2.2 D-4D között 350 ezer forint az árkülönbség, de előbbi már Active szinten is elérhető, így az árelőny elérheti az egymilliót. Automatikus váltó viszont csak a 2,2-eshez társítható.

Toyota RAV4 2.0 D-4D AWD
Összlökettérfogat: 1998 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16 turbódízel
Max. teljesítmény: 91 kW (124 LE) 3600/perc
Max. forgatónyomaték: 310 Nm 1600-2400/perc

Hossz./szél./mag.: 4570/1845/1660 mm
Tengelytáv: 2660 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1570/1570 mm
Fordulókör: 10,6 m
Saját tömeg/teherbírás: 1585/605 kg
Csomagtér: 547/1746 l
Üzemanyagtank: 60 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 10,5 s
Maximális sebesség: 180 km/h
Város/országút/vegyes: 6,2/4,6/5,2 l/100 km
Tesztfogyasztás: 6,2 l/100 km
CO2-kibocsátás: 136 g/km
A modell alapára: 7 345 000 Ft (2.0 Valvematic Active 4WD)
A tesztelt modell ára: 8 175 000 Ft

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!