A szállítmányozási szakmában sofőrhiány van, a fejlesztők a maguk részéről mindent megtesznek a szűk keresztmetszet, az emberi munkaerő kiiktatásáért. A Mercedes konszern mérnökei a nemrég bemutatott Future Truck után most egy, Nevada államban közúton is használható kamiont készítettek a Freightliner Cascadia kamion alapján.

A Freightliner Inspiration elnevezésű alkotása autóúton (highway) már emberi beavatkozás nélkül is képes haladni, a ma is elérhető vezetési segédeken felül egy radar és egy sztereókamera beépítésével megoldották az egész robotautó-kérdést. Mielőtt Nevada állam megadta volna az engedélyt a közúti használatra, a jármű már 10 ezer mérföldet (16 ezer km) teljesített a Mercedes papenburgi próbapályáján. A sofőr tehermentesítése mellett a fogyasztás 5 százalékos csökkenését is ígéri a rendszer.

Az önvezető üzemmódot a sofőrnek kell kiválasztania, de a kamion magától ajánlja ezt fel, ha úgy érzékeli, hogy megfelelő a környezet. A jármű képes magától követni az utat, beállítani a követési távolságot, vagy épp dugóban araszolni is, de sávot váltani vagy előzni nem tud, ezeket a sofőrnek kell végrehajtani az autóútra való fel- és lehajtással együtt. Útépítéshez közeledve vagy rossz időjárás esetén is visszaadja a vezérlést a számítógép a sofőrnek a számítógép.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A Freightliner Inspiration szóval még messze nem képes kiváltani a sofőrt, de azért jelentős terhet vesz le a válláról. Mivel viszonylag olcsó rendszerrel van szó – alig pár extra érzékelő van csak a fedélzeten -, könnyen lehet, hogy pár éven belül megjelenhet a sorozatgyártású kamionokban is a rendszer, de dátumot nem tudnak mondani a fejlesztők.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!