A német Gesellschaft für Technische Überwachung (GTÜ) az Auto Club Europa és az ARBÖ osztrák autóklub segítségével végezte el a szezon-eleji bérautó tesztjét, amely során Mallorca szigetén tíz szolgáltatótól bérelt autókat vizsgáltak meg. Az eredmény, hogy az autók fele további javítás nélkül nem menne át a műszaki vizsgán. A kis helyi cégek mellett nemzetközi hálózatok is az utazók rendelkezésére állnak, a teszten tíz szolgáltatótól béreltek autókat.

De nem csak az autók műszaki állapota volt lesújtó, annak ellenére, hogy még a szezon előtt hajtották végre a vizsgálatot, túlterhelt és barátságtalan személyzettel, problémás átadás-átvétellel is találkoztak a tesztelők. Fémig kopott fékbetétek, csere érett féktárcsák, profil nélküli abroncsok, szivárgó benzinvezeték, nem működő világítás, hibás zárak szerepeltek a műszaki hibák között, és egy bérelt kabriónál egy karambolos sérülés miatt annyira eldeformálódott a karosszéria, hogy a nem lehetett lenyitni a tetejét. Az sajnos általánosnak tekinthető, hogy hiányzik a fedélzetről a Spanyolországban minden utas számára megkövetelt láthatósági mellény, de elakadásjelző háromszög is hiánycikk a tapasztaltak alapján. Az egyik jelentős hibákkal rendelkező autó 14 nappal a teszt előtt ment át a TÜV Iberia műszaki vizsgáján, úgyhogy a kölcsönbevevőnek ez se jelent támpontot.

Miután a kifogásolt autókat visszavitték  szolgáltatókhoz, ingerült dolgozókkal, sőt volt, hogy fizikai támadással is szembesültek a német szakemberek. Általános tapasztalat, hogy a napi 35 eurós bérleti díjjal kecsegtető kis cégek autóival több a baj, mint a nemzetközi hálózatoktól bérelt példányokkal.

A GTÜ szerint a következő dolgokra kell odafigyelni:

Extrák – a gyermekülés vagy a (hordozható) navigáció jelentősen meg tudja drágítani a bérleti díjat, olcsóbb lehet, ha otthonról visszük ezeket
Futásteljesítmény – néha az apró betűs részben szerepel a kilométer-limit, amelynek túllépése jelentős felár megfizetését vonja maga után
Biztosítás – a fedezeti összeg az olcsó kiegészítő biztosításoknál alacsony lehet, ami nem feltétlenül fedezi az okozott kárt. Önrész nélküli biztosításhoz ragaszkodjunk, és igyekezzünk olyan szolgáltatót választani, ahol a többnyelvű szerződés között van olyan nyelv is, amelyet mi is megértünk
Átadás-átvétel – nem szabad elsietni a dolgot, a kölcsönző munkatársával járják körbe az autót, és mindkét esetben jár egy példány a jegyzőkönyvből
Bírságok – az ügyintézésért felárat számolnak a kölcsönzők, ráadásul mire a bérlő értesül az egészről, általában már megduplázódik a bírság összege
Tankolás – nem minden esetben működik a tele tankos átadás-átvétel, néhány esetben a kölcsönző ragaszkodik hozzá, hogy ő tankolja meg az autót. Ebben az esetben nehezen tudjuk bizonyítani, pontosan hány liter volt a tankban, és hogy valós-e a kölcsönző által felszámolt összeg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!