Kínában a Volkswagen márka hírnevét a már a nyolcvanas évek elejétől helyben gyártott Santana típus alapozta meg, a hosszmotoros Passat lépcsős hátúvá alakított karosszériával aztán Európában is megjelent (de mifelénk nem futott be fényes karriert), de annyira ragaszkodtak hozzá a kínaiak, hogy egészen 2013–ig folytatták a sorozatgyártását. Az igazat megvallva a vége felé újfent állami autó volt, kezdetben a magánszemélyeknek még tilos volt autót vásárolniuk, a vége felé pedig az állami taxitársaságokon kívül már senki nem akart venni a típusból.
Nem sokkal a búcsút követően be is mutatkozott az új, lépcsős hátú Santana, és most érkezik a második karosszériaváltozat, az ötajtós, ami valójában csak a kínai vásárlóknak új. Arrafelé a Skoda Rapid csak ferdehátú karosszériával érhető el, nem ismerik a mifelénk kínált Spaceback befejezést. Ezt kombinálják a Volkswagenes orral, és már el is készült az új Santana. Az ötajtós karosszéria 4282 mm hosszú, 1706 mm széles és 1475 mm magas, a tengelytávolság 2603 mm. Kétféle erőforrással lesz majd választható az autó, az alap a 110 lóerő teljesítményű, 16 szelepes 1,6-os szívómotor, felár ellenében pedig 131 lóerős 1,4 literes turbómotor is kérhető. Az új Volkswagen Santana egészen biztosan nem fog eljutni Európába.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!