Jelenleg egyedül a Transzszibériai Vasút biztosítja az egyetlen, folyamatos összeköttetést Oroszország nyugati és keleti régiói között, az ezzel párhuzamosan haladó autóutaknak még mindig vannak olyan több száz kilométeres szakaszai, ahol nincs aszfaltburkolat. Most ezen kívánnak javítani egy, mindeni eddiginél hosszabb folyamatos főútvonal megépítésével, amely a meglévő európai gyorsforgalmi hálózathoz csatlakozva egészen Alaszkáig érne – a Bering-szoroson keresztül alagút építését tervezik.
A Transz-Eurázsiai Öv Fejlesztés terveit az Orosz Tudományos Akadémia készítette el, abban nem csak a folyamatos autóút, de egy teljesen új, nagy sebességű vasúti pálya is szerepelne, no meg transzkontinentális olaj- és gázvezeték is. Még megbecsülni se tudják a terv megvalósításának költségeit, több billiárd dollárról beszélnek, de azt is megjegyzik, hogy a gazdaság és turizmus fejlődése miatt gyorsan megtérülne a befektetés. Az új közlekedési folyosó teljesen új városok felépülését is lehetővé tenné jelenleg gazdaságilag elmaradt területeken.
A Transzszibériai Vasúttal párhuzamos utat még Sztálin idején, kényszermunkásokkal építették, az R504-es főútvonalat azért nevezik a Csontok Útjának, mert az építkezésen meghalt embereket egyszerűen az alapozásba temették.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!