A Mexikó Rali drámai kezdetet vett péntek reggel, amikor is az M-Sport pilótája, Ott Tanak látványosan kicsúszott az útról és végül egy víztározóban kötött ki. Az észt pilóta autója teljesen elsüllyedt a vízben, míg a két pilóta sértetlenül megúszta a balesetet. Tanak az első volt a sorban a nagy nevek közül, akik még a rali elején kiestek. Őt Kris Meeke, Hayden Paddon és Robert Kubica követte.
Murvás versenyeken nem kedvez a későbbi helyezésnek, ha valaki az elsők között rajtol el, s ilyenformán takarítja az utat a többiek előtt. Ogiernek sikerült azonban ezen a hátrányon túltennie magát és végül megnyerte a viadalt, s ezáltal növelte előnyét az egyéni ponttáblán.
Sebastien Ogier mintha átvette volna a WTCC-be átigazoló Sebastien Loeb szerepét, hiszen pont olyan magabiztosan nyer raliról ralira, mint honfitársa korábban. A francia pilóta a csütörtök esti második gyorsasági szakaszon állt az élre és onnan már senki nem taszíthatta le. Riválisai sorra hibáztak, s ezzel segítették őt hozzá a győzelemhez. Thierry Neuville az El Chocolate szakaszon defektet kapott és megpördült, mikor nekicsapódott egy töltésnek. A belga pilóta autójának megrongálódott a hűtője, ezzel kiesett a győzelemre esélyesek közül. Jari-Matti Latvala sem járt sokkal jobban. Ogier csapattársa szombaton esett ki, miután nekiment ő is egy töltésnek a pálya szélén és ekkor tönkrement autójának a felfüggesztése.
„Büszkék lehetünk, nagyszerű munkát végeztünk a hétvégén.” – nyilatkozta a versenygyőztes Ogier. „Azt hiszem ez pályafutásom egyik legszebb győzelme. Az, hogy én mentem végig először a (murvás) utakon, mégis nyertem, nagyon különleges. Sok ember hibázott, maximális nyomás alá helyeztük őket.” – tette hozzá. A dobogón álló két Volkswagen közé Mads Östberg Citroenje ékelődött. A harmadik helyezett Mikkelsen szerint ez úgy volt lehetséges, hogy ő nagyon óvatosan hajtott a számára teljesen új utakon. Mikkelsen azért nem lehet nagyon szomorú, hiszen az idei három versenyből mindháromszor bronzérmes helyen tudott célba érni. Elfyn Evans lett a negyedik, így ismét megszerezte pályafutása eddigi legjobb helyezését. Őt a lábadozásából visszatért Dani Sordo követi az ötödik helyen. A spanyol pilóta sok időt vesztett defektekkel, sebességváltó problémákkal a rali elején, majd fékmeghibásodással az utolsó napon. Mégis ő lett a legjobb helyezést elérő Hyundai-pilóta.
Martin Prokop ért célba hatodikként. A csehet több dolog is hátráltatta versenyzés közben. Először egy szarvasmarha miatt kellett megállnia, majd egy sziklának csapódott. Sokan kiestek, így fordulhatott elő, hogy a WRC2-menő Nasser Al-Attiyah, Nicolas Fuchs és Jeri Ketomaa zárja az első tizet. A kieső pilóták a Rally2 szabályzat értelmében folytatták a versenyzést, így fordulhatott elő, hogy Thierry Neuville a nyolcadik, míg Latvala, Meeke, Paddon és Kubica a hátsó 15.,16.,17. és 18. helyen futottak be végül a célba. Ott Tanak az „élményfürdőzés” után szintén rajthoz állt, de végül csak a 22. helyre tudta célba kormányozni Fordját.
2015-ös Mexikó Rali eredménye
1. Sebastien Ogier (FRA) Volkswagen Polo 4:19:13,4 2. Mads Östberg (NOR) Citroën DS3 4:20:32,2 3. Andreas Mikkelsen (NOR) Volkswagen Polo 4:20:38,5 4. Elfyn Evans (GBR) Ford Fiesta RS 4:22:53,6 5. Dani Sordo (ESP) Hyundai I20 4:24:15,2 6. Martin Prokop (CZE) Ford Fiesta RS 4:25:49,5 7. Nasser Al-Attiyah (QAT) Ford Fiesta RRC 4:34:06,1 8. Thierry Neuville (BEL) Hyundai I20 4:41:56,7 9. Nicolas Fuchs (PER) Ford Fiesta R5 4:42:02,4 10. Jari Ketomaa (FIN) Ford Fiesta R5 4:42:23,6
Hosszú szünet következik a Rali Világbajnokságban. Bár a mezőny marad Dél-Amerikában, így is hat hetes szünetet követően térnek csak vissza a csapatok a versenyzéshez. 2015. április 23-26.-án rendezik meg ugyanis az Argentin Ralit. Nagy változás nem várható a tabella élén, Ogier marad a favorit.
A világbajnokság eredménye a Mexikó Rali után:
Egyéni 1. Sebastien Ogier (FRA) Volkswagen Motorsport 81 pont 2. Andreas Mikkelsen (NOR) Volkswagen Motorsport 47 pont 3. Thierry Neuville (BEL) Hyundai Motorsport 35 pont 4. Mads Östberg (NOR) Citroën WRT 32 pont 5. Elfyn Evans (GBR) M-Sport WRT 26 pont 6. Jari-Matti Latvala (FIN) Volkswagen Motorsport 19 pont 7. Dani Sordo (ESP) Hyundai Motorsport 18 pont 8. Martin Prokop (CZE) Jipocar Czech National Team 14 pont 9. Ott Tanak (EST) M-Sport WRT 12 pont 10. Hayden Paddon (NZL) Hyundai Motorsport 10 pont 11. Kris Meeke (GBR) Citroën WRT 10 pont Gyártók 1. Volkswagen Motorsport 99 pont 2. Hyundai WRT 75 pont 3. M-Sport WRT 48 pont 4. Citroën WRT 42 pont 5. Jipocar Czech National Team 20 pont 6. Volkswagen Motorsport II 15 pont 7. Hyundai Motorsport N 3 pont 8. FWRT SRL 1 pont
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!