Nem is annyira a kompakt Auris új arca a nagy meglepetés a modellfrissítéssel kapcsolatban, hanem az, hogy végül a Toyota is beadta a derekát és kis lökettérfogatú turbómotort készített. Volt már hasonlóra példa, de a Yarisba szerelt 1,5-ös turbómotor meglehetősen ritka volt, a kompakt autóba szerelt új 1,2 literessel nagy darabszámokat céloznak meg.

Az alapmotor továbbra is a 100 lóerős 1,3 literes szívómotor, e fölé érkezik a 116 LE/185 Nm csúcsteljesítményű 1,2-es turbó. Ennél a változó szelepvezérlést úgy programozták, hogy automatikusan tud az Otto és az Atkinson ciklus között váltani annak megfelelően, épp melyik a takarékosabb – ez 4,7 l/100 km-es szabványos átlagot eredménye. Az 1,8 literes, 136 lóerő rendszerteljesítményű hibrid hajtás változatlanul folytatja.


Marad a kínálatban a 132 lóerős, 1,6-os szívómotor. Az 1,4 literes dízel továbbra is 90 lóerős, de alaposan átdolgozták, szabványos fogyasztása 3,4 l/100 km-re csökkent. A 2,0 literes D-4D helyét átvette az 1.6 D-4D 112 LE/270 Nm csúcsteljesítménnyel. Mindegyik motorhoz hatfokozatú, kézi kapcsolású váltót adnak alapáron, az 1,2-es turbóhoz és az 1,6-os szívó benzineshez felár ellenében fokozatmentes automata is kérhető.

Az Avensis is megkapta az új Toyota-orrot, ebből az alkalomból rögtön 4 centivel lett hosszabb az első túlnyúlás. Ahogy az Auris, úgy a középkategóriás autó is elöl opcióként, hátul szériában kap LED-es lámpákat. Új anyagokat és kárpitokat kap az utastér és teljesen átalakítják a felszereltségeket – már a középső Mid szinten szériában adják az alcantara kárpitot.


Új a dízel-kínálat, az 1.6 D-4D 112 LE/270 Nm teljesítménnyel jelenti a belépő-szintet, e fölött pedig az újonnan kifejlesztett 2.0 D-4D áll 134 LE/320 Nm teljesítménnyel, a 2,2 literes dízelt törölték. Az Avensishez kínált  1,6, 1,8 és 2,0 literes szívó benzinmotorok teljesítménye változatlan, de mindegyiknél csökkentették a szabványos fogyasztást.

A Toyota legtöbb autójához a jövőben elérhető lesz a Safety Sense néven összefoglalt vezetési segédeket tartalmazó csomag. A japán cég európai képviseletének angol nyelvű weboldalán a rendszer elemeit bemutató videókban szerepel az a Corolla, amely a valóságban még nem létezik. A fekete színű animált lépcsős hátú autó vége megegyezik azzal, amit ma is megkaphat a kedves vásárló, az orr azonban teljesen új.

Kevesebb a króm a most megvásárolható Corollához képest, egyértelműen a most megújult Auris volt a minta. E ez még nem minden, amelyik animációkon a belső tér is látható, ott egy hibrid modell műszeregységét lehet észrevenni – márpedig az Európában is forgalmazott Corolla azon kevés Toyota modellek egyike, amely jelenleg nem létezik benzin-elektromos hibrid hajtással (a Japánban ezen a néven forgalmazott típus műszakilag teljesen eltér a világpiacon Corolla néven forgalmazott autótól). Kérdés, az Auris-orrú hibrid Corolla vajon csak az animáció miatt készült, vagy netán egy hamarosan várható modellfrissítést vetít előre?

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!