2017-től koronázza meg a kínálatát a Phaeton második generációjával a Volkswagen márka, de annál hamarabb piacra dobják majd új luxusautójukat, amely a kínálatban Passat CC néven megjelent, majd egy modellfrissítést követően egyszerűen C néven futó négyajtós kupé utóda lesz. A Sport Coupe GTE tanulmány lényegében változás nélkül kerül majd sorozatgyártásba.
Meglepő módon sikerült egyedi megjelenést adni az autónak azáltal, hogy a fényszórók beleolvadnak a hatalmas méretű hűtőrácsba, amit a LED-technológia tett lehetővé. Egyébként a karosszéria nagy újdonsága, hogy immár ötajtós, ferdehátú a kialakítás, amivel az Audi A7-es kupé közvetlen ellenfele lett az autó. Az MQB építőkészletben rejlő lehetőségeket maximálisan kihasználva jött létre a 4869 mm hosszú, 3020 mm tengelytávolságú karosszéria.
A GTE névnek megfelelően kábeles hibrid hajtást kapott az autó, a belső égésű erőforrás egy 3,0 literes, kompesszoros V6-os, a villanymotor segítségével valósítják meg a virtuális összkerékhajtást, a rendszerteljesítmény 380 lóerő. A 100 km/órás sebességet 5,2 másodperc alatt futja meg a Sport Coupe GTE, amely akkumulátorról – ennél azért jelentősen gyengébb dinamikával – akár 50 km-t is meg tud tenni, az 1000 km-es teljes hatótávolság az elméleti 2 l/100 km-es fogyasztással jön ki. Ez mondjuk annyiból nem zavarja majd a potenciális vásárlókat, hogy a legtöbben úgyis valamelyik 2,0 literes TDI-vel vásárolják majd meg az autót.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!