Ha akarnának se tudnának több 911-es alváltozatot készíteni (bár biztos lesz még egy-két hajtása annak a sorozatnak is), a Porsche stratégái most a Cayman modellhez nyúltak – de nem tudtak elszakadni a 911-estől, ezért onnan származó elemekkel vadították meg azt.
A 911 Carrera S-ből származó 3,8 literes boxermotort kapja a Cayman GT4-es, amelynek a teljesítményét a házon belüli rangsor megtartása miatt 400-ról 380 lóerőre csökkentették. Jelen esetben csak hatfokozatú, kézi kapcsolású váltóval párosítják. A 20 lóerő hiánya miatt nem kell aggódni, a menetteljesítmények így is fantasztikusak: a 100 km/órát 4,4 másodperc alatt éri el és 295 km/h a csúcssebessége.
A motor mellett a felfüggesztés és fékrendszer elemeinek nagy része is a 911-esből jön, azonban a GT3-as modellből: a normál változathoz képest 30 mm-rel csökken a hasmagasság. A Nürburgring Nordschleifén 7 perc 40 másodperc alatt szalad körbe a Porsche Cayman GT4, ami az előző generációs 911 GT3-asnak megfelelő szint. Könnyen felismerhető egyébként a legforróbb változat, hiszen az új aerodinamikai csomag része a hatalmas méretű hátsó szárny.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!