A Deltawing után egy újabb radikálisan eltérő versenyautóval próbálkozik Le Mans-ban, a GT-R LM Nismo megalkotásakor egy dologra kellett odafigyelnie a mérnököknek: ne hagyományos LMP1-es autót készítsenek.
Kis teljesítményű belső égésű motor hajtja az első kerekeket, amelyet gyorsuláskor egy villanymotor segít, amely az első- vagy a hátsó kerekeket is képes hajtani. A pontos számok ismerete nélkül érdemes megjegyezni, hogy a „gyenge” benzinmotor egy 3,0 literes, V6-os biturbó, és a rendszerteljesítmény 1250 lóerő.
A villanymotor alapvetően az első kerekeket hajtja, de ennek van egy kardántengelye is, amellyel a hátsó tengelyt is képes hajtani. Az itt lévő hajtás talán a legfurcsább eleme az egész konstrukciónak: a differenciálműtől magasan oldalra kivezetett féltengelyek mennek oldalanként egy-egy váltóig, ahonnan aztán a kerekek kapják a nyomatékot. A szabályzat miatt készítették el ezt a meglehetősen bonyolult erőátvitelt ahelyett, hogy a villanymotorok számát növelték volna.
Elöl 14 (35,56 cm), hátul 9 col (22,86 cm) széles gumikat használ a Nissan versenyautója, és a tömegeloszlás is orrnehéz. Pontos értéket itt se tudunk, de azt igen, hogy a mérnököknek saját bevallásuk szerint gondot okoz majd a szabályzatban előírt minimum 880 kg saját tömeg elérése, de az aerodinamikai elemek beállításával a dinamikus tömegközéppont is az elsőkerékhajtás javára dolgozik majd.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!