Nem lehetett érezni, hogy az összkerékhajtás és az automatikus váltó megfojtaná a Mazda CX-3-ast, de mégis, a 30 lóerős hátrány ellenére valahogy élénkebbnek érezni a G120-as néven forgalmazott változatot. Gázadásra rögtön reakciót kapunk, jól passzol a motorhang az alapvetően sportos karakterhez.

Kerek formák szabnak sajátos fazont a műszerpultnak, amelyet bőrbetét dob fel. Fotó: Hilbert Péter Kerek formák szabnak sajátos fazont a műszerpultnak, amelyet bőrbetét dob fel. Fotó: Hilbert Péter

Jelen esetben a 2,0 literes benzinmotor teljesítményét 120 lóerőben szabták meg, a nagy lökettérfogat miatt nyomatékból is remekül lehet autózni (a 204 Nm már 2800-as fordulaton mérhető), de az ellen se tiltakozik, ha épp leszabályozásig pörgeti az ember. Utóbbi használati módnál arra kell ügyelni, hogy vetített kijelző hiányában csak az analóg óráról tájékozódhatunk a sebességünkről, a számok aprók, nehéz leolvasni, vagy épp a szemünk sarkából érzékelni a tempót.

A bővített raktér a padlótakaró lemez segítségével lesz sík A bővített raktér a padlótakaró lemez segítségével lesz sík

Tesztautónk közepes felszereltségű, de azért a bőrbetét itt van a műszerfalon, épp csak nem lehet látni, mert ugyanolyan a színe, mint a műanyagoknak, a kerek légbeömlők (ilyenből 3 van) vörös gyűrűje és a váltókarnál, illetve a kormányon némi ezüstbetét oldja a hangulatot. Amilyen fürge és élénk az autó, olyan lassú és tohonya a fejegység, még a rádióadó váltása is sok időt vesz igénybe, a navigáció hiányát pedig a megvásárlást követően bármikor lehet pótolni – 159 000 Ft felár megfizetésével. Hiába a külső méretekhez képest tekintélyes, 257 centis tengelytávolság, a második sor térkínálata szűkös, az érzésre ráerősítenek a kis ablakfelületek, amellyel a vezető is megszenved, ha hátrafelé akar nézni.

A gyengébbik szívómotor is rendben van, könnyen megbirkózik a kicsi autóval A gyengébbik szívómotor is rendben van, könnyen megbirkózik a kicsi autóval

Az alapnál (Emotion) másfél millióval drágább tesztautónk gazdag felszereltsége se nagyon tudja feledtetni, hogy ma már ebben a kategóriában ugyanekkora teljesítménnyel jóval olcsóbban is vehetünk autókat. Igaz, ott nem olyan nyomatékos a motor…

Jól áll ez a szín a divatos CX-3-asnak Jól áll ez a szín a divatos CX-3-asnak

Tetszett
• nyomatékos és élénk motor
• jó vezethetőség
• minőségérzet

Nem tetszett
• szűk második sor
• lassú fejegység
• kilátás hátrafelé

Összegzés
Divatos megjelenés, remek vezethetőség és egy párját ritkítóan jó motor-váltó teszi vonzó ajánlattá a CX-3-as alapváltozatát, még annak ellenére is, hogy a prémiumon innen bizony a drágább ajánlatok közé tartozik.

Mazda CX-3 G120
Összlökettérfogat: 1998 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16
Max. teljesítmény: 88 kW (120 LE) 6000/perc
Max. forgatónyomaték: 204 Nm 2800/perc
Hossz./szél./mag.: 4275/1765/1535 mm
Tengelytáv: 2570 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1525/1520 mm
Fordulókör: 11,38 m
Saját tömeg/teherbírás: 1230/535 kg
Csomagtér: 350-1260 l
Üzemanyagtank: 48 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 9,0 s
Max. sebesség: 192 km/h
Város/országút/vegyes: 7,4/4,9/5,9 l/100 km
Tesztfogyasztás: 7,3 l/100 km
CO2-kibocsátás: 137 g/km
A modell alapára: 4 459 900 Ft

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!