A fényszórók alakjának megváltoztatásával sikerült a többi BMW modellsorozathoz hasonlatossá tenni a BMW 1-es sorozat fizimiskáját az életciklus-impulzus során, amely mindenképpen előrelépésnek számít, és az immár a csomagtérfedélre is átérő hátsó lámpák is sokat dobnak a megjelenésen. Alapfelszereléssé tették az iDrive-ot és a Professional fejegységet, és mindezek mellett a teljes motorkínálatot is átalakították.
Négy benzinmotor közül lehet választani, ezek közül a legkisebb a 116i jelzésű, 1,5 literes háromhengeres 109 LE/180 Nm teljesítménnyel – a teljesítmény alapján ez inkább a 114i utódának számít. A 118i-ben az 1,6 literes, négyhengeres turbómotor dolgozik 136 LE/220 Nm teljesítménnyel – ez volt korábban a 116i jelzésű modell. A 120i már 2,0 literes négyhengerest kap 177 LE/250 Nm-rel, ugyanez a blokk a 125i-ben 218 LE/310 Nm-t tud. A csúcs az M135i 3,0 literes 326 LE/450 Nm teljesítményű hathengeres turbómotorral.
Három dízel van, a 116d-ben az 1,5 literes, háromhengeres turbódízel dolgozik 116 LE/270 Nm teljesítménnyel. A 118d (150 LE/320 Nm) és 120d (190 LE/400 Nm) modellekben az új 2,0 literes turbódízel kerül, a 125d-ben még az előző generációs, biturbó négyhengerest szerelik 224 LE/450 Nm teljesítménnyel. Az összes erőforráshoz alapáron 6 fokozatú, kézi kapcsolású váltót párosítanak, felár ellenében a navigáció információit is figyelembe vevő 8 fokozatú automatikus egység kérhető. Az M135i, a 118d és 120d modellek akár összkerékhajtással is elérhetőek.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!