Noha állítólag az új Mercedes C-osztály alapját jelentő padlólemezt már úgy tervezték, hogy a különféle alternatív hajtásoknak is legyen helye, a kábeles hibrid változatnál azért jelentősen csökken a raktér mérete; igaz, az akkumulátort úgy helyezték el, hogy immár kombi karosszéria is választható.
A motortérben egy 2,0 literes, 211 lóerő/350 Nm teljesítményű benzines turbómotor dolgozik, ennek munkáját egy 82 lóerő/340 Nm csúcsteljesítményű elektromotor segíti, a rendszerteljesítmény 279 lóerő/600 Nm. Az ideális esetben 31 km megtételére elegendő energiát tárolni képes akkumulátor normál konnektorról (230 V, 13 A) 2 óra alatt tölthető fel. Lépcsős hátú karosszériában 335, a kombinál 350 literes a csomagtér alaphelyzetben, utóbbi esetben a hátsó támla ledöntésével 1270 literes raktér alakítható ki.
A 7 fokozatú automatikus váltóban van egy extra tengelykapcsoló, amelynek segítségével elektromos módban a belső égésű motor lekapcsolható a hajtásról. A nagyobb tömeg miatt alapfelszerelésként kapja a légrugózást ez a modell, amely egyébként nem csak kényelmes, de ha szükség van rá, fürge is: a 100 km/órás tempót 5,9 (kombi 6,2) másodperc alatt éri el a C 350 Plug-In Hybrid. Persze ha nem a gyorsaság számít, például a szabványos mérési ciklusnál, akkor állítólag 2,1 l/100 km-es fogyasztással is elvan.
Aki még ennél is fürgébb C-osztályra vágyik, annak a C450 AMG Sport lehet a megoldás. A motortérben itt egy 3,0 literes biturbó V6-os dolgozik 370 LE/518 Nm teljesítménnyel. Alapfelszerelés ennél a modellnél az összkerékhajtás, a jobb tapadás 4,9 (kombi 5,0) másodperces 100-as sprintet eredményez. Amíg a hibridnél csak az elektromos töltőcsatlakozás árulkodik a technikáról, az AMG Sport változat sokkal látványosabb megjelenést kap króm helyett fényes fekete kiegészítőkkel.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!