Egyszer már feltámasztották a GT nevű szuperautót, a 2005–2006 között kínált autó nagyon is hű maradt az eredeti GT40-eshez. Most megint visszatér a középmotoros szupergép, a név ezúttal GT, de most egy teljesen új konstrukcióval van dolgunk.
Az idők változását az is jól jelzi, hogy immár csak egy V6-os erőforrás dolgozik az ülések mögött. A 3,5 literes, két turbófeltöltővel ellátott blokkról mindössze annyit mondanak, hogy annak teljesítménye meghaladja a 600 lóerőt. Az se segít többet, hogy a Ford állítása szerint ez lesz a legerősebb EcoBoost erőforrás. A jelenleg elérhető utcai motorokhoz képest új a befecskendezőrendszer, amely az égéstérbe és a szívócsőbe is képes üzemanyagot juttatni, és a szelepvezetőket is lecserélték görgős darabokra. A váltó hétfokozatú, dupla kuplungos robotizált egység. A 20 colos felnikre Michelin Pilot Sport Cup 2 abroncsokat szerelnek, a lassulásról karbon-kerámia tárcsákkal rendelkező fékrendszer gondoskodik.
A karosszéria gerincét karbonból sütött utascella jelenti, amelyhez elöl-hátul alumínium készült segédkeretek csatlakoznak. Utóbbiakhoz csatlakoznak a felfüggesztések és a hajtáslánc, illetve ezek jelentik az energiaelnyelő zónákat is. A karosszériaelemek megint karbonból sütött darabok. Az elődeinél keskenyebb lett az utastér, így ideálisabban tudják kezelni a mérnökök az autó körül áramló levegő útját, ráadásul mindezt megfejelték aktív elemekkel is, úgymint változó dőlésszögű és magasságú hátsó légterelő.
Könnyebbé tették a beszállást a felfelé nyíló ajtókkal, az utastérben rögzített üléseket találunk, a kormányt és a pedálokat tudja saját termetéhez igazítani a sofőr. Teljesen digitális a műszeregység, a középkonzolon a harmadik generációs SYNC fejegységet találjuk. Jövőre lesz az 50. születésnapja a Ford GT40-es Le Mans-i győzelmének, amikor az 1-2-3 pozíciót is megszerezték az amerikai versenyautók, ezt fogják majd ünnepelni az új Ford GT piacra dobásával.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!