A terepjárós megjelenésű személyautót a mára elfeledett American Motors Corporation-nek köszönhetjük, az 1979-1987 között kínált Eagle nevű típusa háromajtós, limuzin (két- és négy ajtó),kupé, kabrió és kombi karosszériával volt választható. Az önhordó karosszériát 76 mm-rel megemelték a hátsókerékhajtású modellhez képest (Concorde), és viszkokuplungos központi differenciállal rendelkező összkerékhajtást kapott a típus, amelyből még turbódízelt is kínáltak: a 150 lóerős VM Motori változatból mindössze 7 darab készült, mert a 9000 dolláros felár (7459 dollár volt a kombi alapára) miatt egyszerűen nem volt gazdaságos – még a nagyobb tank miatti 2400 km-es (!) hatótávolság se volt elég csábító.
A magát az összkerékhajtással azonosító, de elsőkerékhajtású változatokat is kínáló Subaru a kilencvenes években hozta vissza a nagy hasmagasságú személyautót, az Outback máig is fontos része a kínálatának. Amíg Európába csak a kombik jutottak el, az Egyesült Államokban lépcsős hátú karosszériával is kínálták sokáig – jelenleg csak kombiként létezik. Tehát a Volvo egy meglehetősen kicsi és időszakos piaci rést tölt most be az S60 Cross Country elnevezésű modelljével.
A 65 mm-es hasmagasság-növelést megkapja a limuzin is, de ettől még nem lesz terepjáró, főleg, hogy Európában feláras extra az összkerékhajtás és a 18- vagy 19 colos felnikre is peres abroncsokat szerelnek. A forgalmazás T5 (2,0 literes 5 hengeres turbómotor 254 LE) és D4 (2,0 literes 4 hengeres dízel 190 LE) indul, előbbi első- vagy összkerékhajtással, utóbbi csak elsőkerékhajtással választható. Később jön majd az összkerekes dízel, amely szintén D4 nevet kap, de más motort (2,4 literes, 5 hengeres dízel, ismeretlen teljesítmény).
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!