Alig egy évvel a debütálása után az RS Q3-as is átesett a frissítőkúrán, a változások pedig nem csupán kozmetikai jellegűek! A mérnökök találtak még 30 lovat és 30 Nm-t a 2480 cm3-es, soros öthengeres turbómotorban, így a maximális teljesítmény 340 lóerőre (5300-6700/perc) hízott, míg a 450 Nm-es forgatónyomaték már 1600-as fordulattól egészen 5300-ig kiaknázható. Ugyancsak a menetdinamika előnyére válik, hogy a továbbfejlesztett S tronic duplakuplungos automata gyorsabban kapcsolgat (akárcsak a „mezei” Q3-asokban), az alsó fokozatokat rövidebbre vették, míg a gazdaságosság jegyében az utolsó áttételt (ez esetben hetedik) hosszúra hagyták.
A 4,8 másodperces százas sprint 0,4 szekundummal veri az eddigit, amit a legjobban az RS Q3-ashoz dukáló rajtprogrammal lehet kiélvezni: a váltókart S (sport) állásba húzva és a menetstabilizátor részleges kikapcsolásával aktiválható. Bal láb a fékpedálra, jobbal padlógáz, majd amikor az öthengeres 4000-es fordulaton hörög, leugrunk a fékről. Az 5. generációs Haldex-kuplungos quattro-hajtás pedig teszi a dolgát, s az 1730 kilós Audi aszfalton és murván is durván kilő. A sorötös lelkesítő hangzása közepette fergetegesen gyorsít és akár az elektronikusan korlátozott 250 km/órás csúcssebességig szakadatlanul rongyol az autó.
Persze az RS Q3-as nem csak egyenesen tud menni, a 20 mm-rel ültetett, sportosan feszes futóműhöz szériában jár az állítható lengéscsillapítás, míg a direkt kormányzás elegendő visszajelzést nyújt. Úgyhogy szerpentinen is öröm megkergetni a gépet – a gyártó által ígért 8,4-8,6 l/100 km-es étvágynak így nyilván lőttek…
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!