A hatvanas évek végén alkotta meg Bruc Meyers az első, Volkswagen Bogár alapú buggy-t. A minden felesleges felszereléstől – beleértve a karosszériát is – megfosztott kocsi alacsony tömegének köszönhetően jól mozog terepen, akár a gyári, nem éppen erős boxermotorjával is. Azonban mára elfelejtették az emberek ezt a meglehetősen magas élvezeti értékkel bíró járműkategóriát, de a brit Ariel manufaktúra mos megpróbál életet lehelni ebbe a szegmensbe.
A recept nagyjából ugyanaz, mint régen, csak épp az aktuális kor követelményeinek/technológiájának felhasználásával készül a Nomad elnevezésű jármű, amely az Atom nevű utcai autóhoz hasonlóan külső csővázat kap. Csak itt teljesen körbeveszik az utasokat, hiszen a borulás veszélye is nagyobb.
Vegyük például azt, hogy az itt látható alkatrészek össztömege mindössze 670 kg, ezen belül a legnagyobb részt a 2,4 Honda szívómotor adja, amely cserébe 235 LE/300 Nm teljesítménnyel szolgál. Mindez 3,4 másodperces 96 km/h-ra gyorsulást és 200 km/órás csúcssebességet tesz lehetővé. Elöl hűtött, hátul egyszerű, 240 mm átmérőjű féktárcsák lassítanak, a megfelelő kapaszkodóképességről 235/75 R15-ös bütykös abroncsok gondoskodnak.
A képeket elnézve csak két apró problémára lesz figyelmes az ember, az elöl elhelyezett hűtő védelme nem tűnik a legjobbnak egy ilyen villámgyors terepgép esetén, illetve a motor fölé magasra helyezett pótkerék miatt bizony hátul és magasan van a tömegközéppont. Az Ariel ennek ellenére azt mondja, hogy talajtól függetlenül elképesztő vezetési élménnyel kedveskedik használójának a Nomad, amelyből némi felár ellenében FIA-szabályoknak megfelelő tereprali-versenyautót is készítenek, de akár szélvédőt is lehet hozzá kérni. Extrák nélkül 30 ezer font, azaz 12,2 millió Ft a vételár.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!