Most búcsúzik az európai piactól a Suzuki Alto, a nálunk forgalmazott mini (és egyben az Esztergomban gyártott Splash) utóda a Celerio lesz, japánban pedig most mutatták be a kei-kategóriás új generációt. Ezzel kapcsolatban azt hangsúlyozza a gyár, hogy ez a legtakarékosabb, nem hibrid hajtással szerelt autó Japánban, ami szám szerint 2,7 l/100 km-es fogyasztást jelent.
Ez az elképesztően alacsony átlag javarészt annak köszönhető, hogy itt debütál az új kei-padlólemez, amelynek segítségével 60 kg-ot sikerült lefaragni a tömegből. Az alapváltozat (5 fokozatú, kézi kapcsolású váltó, elsőkerékhajtás) tömege mindössze 610 kg (!). A kissé retrós, de leginkább dobozforma külsőnek köszönhetően a “kétdobozos” felépítésű kei-minik között ennek van a legtágasabb belső tere, pontosan 2040 mm az utastér hossza, ami annak is köszönhető, hogy 2,46 méteresre növelték a tengelytávolságot. A csomagteret egyébként nem csak a hátsó ülés ledöntésével, de annak előremozdításával is lehet bővíteni.
A Suzuki Alto megkapja a legújabb biztonsági fejlesztéseket is, úgymint a radaros féksegéd, az emelkedőn elindulást segítő funkció, vagy a vészfékezéskor villogó féklámpa. A 0,66 literes háromhengeres erőforrás szívó- és turbós formában is elérhető, 5 fokozatú kézi kapcsolású vagy fokozatmentes automata váltó, első- és összkerékhajtás is közül lehet választani a hajtásláncban. Az alapmodellért 847 500 jent, azaz 1,81 millió Ft-ot kell fizetni.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!