A félidőben esedékes modellfrissítésnél sportosabbra vették a B-osztály megjelenését, nem véletlen, hogy ez egyszerre történik a BMW hasonló autójának piacra dobásával. 2007-es bemutatkozása óta több mint egymillió kompakt egyterűt értékesített a Mercedes, és szeretné elejét venni a vásárlók elhódításának.
Új a lökhárító formája, de legkönnyebben arról lehet felismerni az újdonságot, hogy a korábban a lökhárítóban elhelyezett LED-es menetfény immár a fényszórón belül ível. Akinek ez sem elég, az már AMG sportcsomaggal is megrendelheti prémiumegyterűjét. Az utastérben javították a minőségérzetet azzal, hogy az ügyfelek által leggyakrabban kritizált részletet megszüntették. Korábban nemcsak az alapáron adott, de a feláras kijelző körül is vastag műanyag keret volt látható, márpedig akik megfizették a navigáció felárát, úgy gondolták, joggal várhatják el a rendelkezésre álló teret kitöltő monitort. Ők most 20,3 cm-es képátlójú kijelzőben gyönyörködhetnek. A magyarországi ügyfelek ezenkívül annak is örülhetnek, hogy immár ők is élvezhetik a Mercedes által kínált különféle internetes szolgáltatásokat, hiszen a felfrissített B-osztály alapfelszerelésként kap egy internetkapcsolatot lehetővé tevő SIM-kártyát, így a connect.me összes szolgáltatását kiaknázhatják a tulajdonosok. Ez a CLA-hoz és az S Coupéhoz lesz elérhető a B-osztállyal egy időben (november 29-én rajtol a forgalmazás), de pár hónapon belül az összes Mercedesnél alapfelszerelés lesz. Szintén az összes autóban benne lesz a Collision Prevention Assist Plus elnevezésű biztonsági segédcsomag, amely automatikus fékezéssel képes csökkenteni a jármű sebességét baleset bekövetkezte előtt.
Gázüzemű motor és elektromos hajtás is van
Műszakilag nincs érdemi változás, így a menetpróbán is inkább a már pár hónapja elérhető összkerékhajtású változatokat helyezték előtérbe. Noha a 2,0 literes, benzines turbómotornak sem rossz az ajánlólevele, vezetés közben valahogy nem áll össze a kép. A 184 lóerős B 220-as egy szoftveresen visszafogott teljesítményű modell, 5000-es fordulat felett már csak a hangja nő, az ereje nem. A 7 fokozatú duplakuplungos váltónak olyan áttételezést választottak, hogy a 2-es már 65-nél véget ér. Padlógázra abba a tartományba kapcsol vissza a váltó, ahol a motor üvölt, de az autó nem megy, majd hármasba kapcsolva meglódul.
A kanyarokban meg bizony nagyon is érezni, hogy itt most egy üresen 1,5 tonnás, két személlyel és csomagjaikkal már kb. 1,7 tonnás testet terelgetünk. Nem egyszerűen beveszi a kanyart, hanem nekifekszik, megbirkózik vele, és végül legyűri azt a B-osztály. Nincs ez másként a B 220 CDI esetében sem, de annál jobban választották meg az áttételeket, és ebből következően nem bőgeti feleslegesen a motort, hamarabb indul meg gyorsításkor. Megoldást jelenthet a váltó kézi vezérlése a kormány mögötti billentyűkkel, de egyébként olyan jól dolgozik a szerkezet, hogy erről könnyen megfeledkezik a sofőr.
A motorválaszték továbbra is négy erőforrás evolúcióit takarja, a benzinesek 1,6 (122-156 LE) és 2,0 (184-211 LE), a dízelek 1,5 (90-109 LE) és 2,1 (136-177 LE) literesek, a földgázos változatban 2,0 literes (156 LE) turbómotor dolgozik, és van még a 180 lóerős Electric Drive. A bővebb alapfelszerelés ellenére alig emelkedtek az árak, a legolcsóbb B-osztályért 7 221 130 Ft-ot kell fizetni.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!