Az Opel következetesen ötödik generációs Corsáról beszél, de az átalakítás során szemmel látható módon nem nyúltak a kocsiszekrényhez. Természetesen rögtön azt szerettük volna megtudni a gyári szakemberektől, hogy miért is történt ez így, és meglepő választ kaptunk: a vásárlók akarták ezt. Arról volt szó, hogy már jó régen elkezdődött a vásárlói igények felmérése, és hamar kikristályosodott, hogy a kuncsaftok nem akarnak a jelenleginél (akkor még a Corsa D volt kapható) nagyobb autót, hiszen a 4 méteres karosszériával még könnyen lehet parkolni, és a belső tere is kellően tágas. Ennél „több” autó nem kell az átlagos Corsa-vásárlónak, így nem nyúltak az alaphoz. Ellenben minden mást kicseréltek, vagy alaposan módosítottak, ezért beszélnek generációváltásról.
A vásárlói visszajelzésekből még két olyan problémát emeltek ki, amelyet megoldottak. Először is gyakran panaszkodtak arra, hogy télen sokáig tart a páramentesítés. Ez ellen az extralistán található Thermatec fűthető szélvédővel lehet védekezni, amely az üvegbe szőtt hullámos fémdrótot jelent. Ezen felül még sportosabb viselkedést kértek az ügyfelek, ennek a kérésnek a teljesítése már komolyabb beavatkozást kívánt.
Kilencféle motorral kezd, de lesz még több is
Ide vehetjük az új felfüggesztést, merevebb lett az első segédkeret, módosítottak a geometrián, újak a rugók és a lengéscsillapítók, s kicserélték a hátsó torziós hidat is. Az új kormánygép áttételezése nagyon közvetlen, a vezető legkisebb kézmozdulatára is azonnali reakciót ad a Corsa, ennek megfelelően elsőre idegesnek tűnhet a vezetése, de hamar hozzá lehet szokni, leszámítva a visszajelzés teljes hiányát.
A motorkínálat változása csak részben sorolható ide, az 1,0 literes szívómotor azért tűnik el, mert nem akarnak házon belüli konkurenciát a jövő nyáron érkező Karl miniautónak. Egyébként több benzines turbómotor is megjelent a kínálatban, a Szentgotthárdon gyártott új, 1,0 literes háromhengeres turbómotor 90 vagy 115 lóerővel választható (50 000 Ft a különbség), és van még az 1,4 literes négyhengeresen alapuló 100 lóerős. Az újdonság varázsa ellenére utóbbi lesz várhatóan a legnépszerűbb, azon egyszerű oknál fogva, hogy jelentősen olcsóbb az újdonságnál: azonos felszereltség esetén 380 000 Ft-tal kell kevesebbet fizetni a 100 lóerős turbómotorért, mint a 90 lóerősért! Ráadásul az 1,0 literes turbómotor nem kérhető a Selection alapszinten, így aki egyszerűen csak a legolcsóbb változatokat nézi, 670 000 Ft különbséget fedezhet fel az erősebb motor javára. Mindkettőhöz egyébként az új fejlesztésű, hatfokozatú, kézi kapcsolású váltót adják, és a motorleállító is széria ezeknél.
Egyébként nehéz választani a felkínált erőforrások közül, az 1,2-es, 70 lóerős alapmotornál mindössze 50 000 Ft-tal drágább a 75 lóerős 1,4-es, és még további 50 000 Ft ráfizetésével már 90 lóerőt tud ugyanez a blokk. Az immár Euro-6-os tisztaságú 1,3-as dízel várhatóan csak mellékszereplő lesz, hiszen úgy 1 millióval drágább a szívómotoroknál, 580 000 Ft-tal pedig a legolcsóbb benzines turbónál. Ráadásul az olcsó autózás híveinek gyári LPG-s változat is van a 90 lóerős szívó benzinesből, szűk félmillióval olcsóbban. S akkor még itt vannak a robotváltós (Easytronic 2.0) vagy épp hagyományos, hatfokozatú automatával felszerelt változatok. Mi ez, ha nem a bőség zavara? S még be sem mutatkozott az új OPC, amely bőven 200 lóerő feletti teljesítménnyel kapja majd meg az új, alumínium 1,6-os turbómotort…
Noha az ügyfelek kérését teljesítették, miszerint nem akarnak nagyobb autót – csak 2 centivel növelték a teljes hosszt –, a formatervezők nem tudták visszafogni magukat, és saját módszereikkel megnövelték a Corsa méretét. Ahová csak nézünk, karaktervonalat látunk, a lámpák elöl-hátul szélesebbek és laposabbak lettek, külön kiemelték, hogy drágább ugyan, hogy a csomagtérfedélre került a világítótest egy darabja, ennek ellenére ragaszkodtak hozzá – ettől tűnik hosszabbnak és szélesebbnek az autó. Ennél nagyobb a belső tér változása: amíg az elődnél még függőlegesen helyezték el a középkonzolt, az új modellnél igyekeztek mindent széltében elnyújtani. Ennek az átalakításnak esett áldozatul a középkonzol, a rádió vagy érintőképernyős IntelliLink fejegység nagyon mélyre került a szellőzés paneljével együtt, olyannyira, hogy az már a használhatóságot is befolyásolja.
A navigáció bizony segítségért kiált
Frankfurtban lehetett kipróbálni az újdonságot, a 115 lóerős turbómotorral, és először is az esti csúcsforgalom közepén. A dugóban araszolásnál kiderült, hogy óvatosan kell bánni a gázpedállal, ha egyszer túljutunk a turbólyukon, hamar felpörög a kis erőforrás. Akadozva kapcsolható váltó és hangos hátsó ablaktörlőmotor volt még az észrevétel a rövidke vezetés során. Másnap is egy 115 lóerős turbómotorral felszerelt példányba ültem, és noha csak egy számjegy volt az eltérés a rendszámon, mintha teljesen kicserélték volna a Corsát: vajpuhán lehetett kapcsolni a váltót, hangja nem volt a hátsó ablaktörlőmotornak – az előszéria varázsa, a gyár emberei természetesen megesküsznek arra, hogy utóbbit kapják majd az ügyfelek. Egyvalami azonban mindkét kipróbált példányban közös volt, a szinte használhatatlanul lassú navigáció. Későn jönnek a szóbeli utasítások, a képernyőre pillantás se segít, mert a grafikán is úgy 50 méterrel van lemaradva a kis nyíl a jármű valós helyzetétől. Ha netán tévedünk, kb. 1 km-t haladunk, mire újratervez. S nem csak a frankfurti felhőkarcolók zavarják a jelet, hiszen a semmi közepén lévő körforgalomból kihajtva kezdi el mondani a hang, hogy akkor a második kihajtót válasszuk. Konstrukciós hibáról van szó, a BringGo alkalmazás az okostelefon GPS-vevőjét használja helymeghatározásra, és a kábellel való csatlakoztatást követően a váltó előtti kis fiókban pihen a készülék, kicsit betolva a középkonzol alá, ezen felül az új Thermatec szélvédő is gyengíti a jel vételét. Utólagos navi lehet a megoldás, amelyhez egy tartót is kialakítottak a műszerfal tetején.
Az újdonság varázsa mellett az olcsó lóerők élményét is megadja a vásárlónak az Opel Corsa E, feltéve, hogy az új tulaj megelégszik a benzinmotorral. Nyugtató helyett immár serkentő hatású a viselkedése, legyen szó a vezetési élményről, vagy az ember vérnyomását pillanatok alatt megemelni képes gyári navigációról. A bevezetési akció keretében általános, 410 000 Ft-os árkedvezménnyel nyugtatja a kedélyeket a magyar forgalmazó, így sikerült a lélektani 3 millió Ft alá vinni az indulóárat.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!