Azt mondja a Jeep, hogy az új Renegade (ang. lázadó) egy modern szabadidő-autó, ami azért tiszteli is a márka hagyományait. A terepjárósan szögletes alapformát igyekeztek a lehető legjobban lekerekíteni a sarkoknál, és addig játszottak az arányokkal a formatervezők, amíg egy olyan megjelenést kaptak, ami a valós méreteinél kisebbnek láttatja az autót.
Kívülről nem látszik, de beülve rögtön feltűnik, hogy az első sorban utazótól jó méternyire van a meredek szögben álló szélvédő. Az ajtók kicsinek látszanak, de valójában elég nagy nyílást tárnak fel, és bizony a második sorban is rengeteg a hely két személynek, a térdem előtt és a fejem fölött is bőven volt még hely – 1,9 méteres magasságommal bizony gyakran kerülök szorult helyzetbe, de itt ilyesmiről szó nem lehet. Egyedül talán a csomagtérből hiányzik a hely, a 351 liter (első- és összkerékhajtásnál egyaránt ennyi) lehetne több is, főleg, hogy az állítható magasságú polc és a filc lap alatt csak defektszett, és nem pótkerék rejtőzik.
A minőségérzet firtatása közben az ember hirtelen azt veszi észre, hogy mindenfelé a Jeep márkára való utalást talál. Először is a uConnect fejegység fölött Since 1941 felirat tűnik fel, majd sorra jönnek a jellegzetes, 7-es tagolású hűtőrácsok (hangszórókeret az ajtókban, belső tükör feletti, érzékelőket tartalmazó doboz oldalán a szellőzőnyílás, elsőkerekes változatban a középkonzol alján, a hátsó lámpa fehér X betétjében (ami a maga részéről a 2. világháborús benzineskannára utal) satöbbi), a szélvédő jobb alsó sarkában pedig a legendás Willys Jeep körvonala fedezhető fel, amint épp hegyet mászik. És ezek csak azok, amelyeket hirtelen megtaláltam.
Egyébként a kilátástalan helyzet kötötte le a figyelmemet. Az A oszlop vagy 25 centi széles, a C és D oszlop a vezetőülésből nézve egybeolvad, jó méteres részen takarva ki a külvilágot. Vidéken vezethettem a Jeep Renegade-et, de ott is feltűnt, milyen sok hiányzik a külvilágból – nem véletlen, hogy a külső tükrök hatalmas méretűek. Itt már tényleg szükség van a holttér-figyelőre meg a parkolóradarra.
Kár ezért, mert menet közben bizony jól viselkedik a kis Jeep. A felfüggesztés egészen jól palástolja a vidéki útminőséget, kirugózza az úthibákat, nem ugrál a karosszéria, ami egy ilyen magas építésű autónál bizony dicséretre méltó. Apropó magas építés, az elsőkerékhajtású modell hasmagassága 17,5 centi, az összkerekesé 19,8 centi. Aki terepezésre is akarja használni a Renegade-et, az kérheti a Trailhawk csomagot, amelynél nagyobb terepszöget biztosító lökhárítókat és felezőt is kapunk.
A műszaki adatokat böngészve feltűnhet, hogy a különféle motorok (1,4 literes benzines turbó 140 LE, 1,6 literes dízel 120 LE, 2,0 literes dízel 140 LE és 170 LE, összkerékhajtás csak utóbbihoz kérhető, ahogy 9 fokozatú automata is) ellenére nagyjából 10-11 másodpercig tart a 100-as sprint. Ezt az egyenlőséget annyiból meg tudom erősíteni, hogy az 1,6 literes elsőkerekes dízel és a 2,0 literes, 140 lóerős összkerekes egyforma sprintet nyomott, amikor konvojban haladva előztünk. Az utastérben egyébként országúti tempónál nem hallani se motor-, se gördülési-, se szélzajt, szóval tényleg csak pénztárca és várható bevetési terület szabja meg, melyik motor az ideális választás.
A Jeep Renegade négy állandó felszereltséggel létezik, 6 250 000 Ft az alapár. Aki most rendeli meg a típust, annak egy Opening Edition akciós modell is a rendelkezésére áll, ennek segítségével jelentős árelőnnyel juthat extrafelszerelésekhez (uConnect fejegység, bőrkárpit, 18 colos felni, kétszínű fényezés, satöbbi).
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!