A B8-as Volkswagen Passat karosszériájában debütál a németek legújabb, biturbó dízele, az alumínium-blokkos 2.0 BiTDI 240 lóerővel és 500 Nm-es maximális nyomatékkal. E még csak a kezdet, hiszen Wolfsburgban most bejelentették, még tovább fokozzák ezt a motort.
Egyelőre még próbapadon vizsgálják a 272 lóerő teljesítményű 2.0 literes TDI-t, amelynél két fontos dolgot változtattak meg. Először is a két turbó mellé megkapta az Audi által már alkalmazott elektromos légsűrítőt, másfelől változó szelepvezérlést is kapott – erre már kezdettől fogva felkészítették az alumínium-blokkos négyhengerest, csak mostanáig nem volt szükség az alkalmazására, anélkül is teljesíti az erőforrás a kipufogógáz-tisztasági előírásokat. Új a 2500 bar-os üzemi nyomáson dolgozó közös nyomócsöves rendszer is. Az összesen három feltöltővel pumpált négyhengeres dízel maximális nyomatékát konkrétan nem közölték, de azt elárulták, hogy az új négyhengeres dízelhez készülő 10 fokozatú DSG váltót 550 Nm-es maximális nyomatékra méretezték. Ha nem is rögtön, de három-négy év múlva lehet, hogy ez a 272 lóerős TDI váltja majd a jelenlegi V6-os dízelt, teljesítményre nagyjából ugyanott lesz, miközben olcsóbb lesz az előállítása és a szabványos fogyasztása is.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!