Már 2006 óta jelentős összegeket költ Dubai a közlekedésének fejlesztésére, például 50 százalékkal megnövelték az úthálózat kapacitását, ezen felül a tömegközlekedést is bővítették, a 2006-os döntést követően például három évvel átadták a Piros metróvonalat (29 állomás), két évvel később elkészült a Zöld vonal (20 állomás) – persze homokban könnyebb alagutat fúrni, de nem is négyszeres költségen készültek el ezek az alagutak.
Azonban a gazdaság fellendülése azt is jelenti, hogy rohamosan nő a forgalom, jelenleg 2,2 millió állandó lakos van, családonként 2,3 autót tartanak nyilván (összesen 1,36 millió) és naponta mintegy 1 millióan ingáznak Dubaiba, felük autóval. Állandósultak a torlódások a soksávos utakon, olyannyira, hogy az már igen komoly gazdasági hátrányt jelent. Ezen kívánnak most változtatni egy intézkedéscsomaggal, amellyel először is a már meglévő közösségi közlekedés használatára vennék rá az embereket. Csökkentették a jegyek/bérletek árát, ezen felül különböző nyereményeket sorsolnak ki a közösségi közlekedés használói között. A főnyereményt aranyrudak jelentik, összesen 4 kg-nyit sorsolnak ki majd a többhetes kampány során, ezen felül még további 66,7 millió Ft értékben sorsolnak ki értékes nyereményeket. Egyelőre nem tervezik az úthálózat bővítését/felújítását, azon egyszerű oknál fogva, hogy nincs több hely, és nemzetközi felmérések szerint a világon Dubaiban vannak a legjobb minőségű utak, nincs mit javítani rajtuk.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!