A 40 tonnás, hófehér Volvo kamiont a kormánykeréknél Szalai Gáborral Pécs határában sikerült utolérnünk.
– Merre jár leggyakrabban a magyar fuvarosok királya?
– Többnyire tartálykocsit húzok és cementet viszek valamerre a régióban, de időnként dolgozom billenccsel is. Így megy ez már huszonkét éve, van mögöttem úgy másfél millió kilométer, s nem tagadom, élvezem, minden nap örömmel szállok be az autóba. Külföldi utakat viszont nem vállalok, családcentrikus vagyok, és az sem vonz, ha heteken át az autóban kell lakni.
– Csak úgy jött ez az eredmény?
– Pár évvel ezelőtt már megnyertem a Scania YETD vetélkedését, ahol városi vezetési feladatokat is kaptunk, és az üzemanyag-fogyasztással is el kellett számolni. Ennek kapcsán aztán Svédországba is kijutottam, ahol közel harminc ország legjobbjaival találkoztam.
– Egy úrvezetőnek hogy kell elképzelni a kamionosok vetélkedését?
– Mondanék néhány feladatot, amit most csináltunk. Kukák közt, negyvennel szlalomozva teniszlabdával kellett beletalálni a szemetesekbe. Aztán személykocsi-utánfutót tolva, a saját utánfutót pedig húzva kellett ügyeskedni egy igen kicentizett pályán. Közúti balesetet is szimuláltak, égő autóból mentettünk ki gerincsérültet, figyelve mindenre az elakadásjelző kirakásától a sérült mozgatásán át a telefonos segítségkérésig.
– Mi volt a legnehezebb?
– Amit a legritkábban csinálok, speciális rakományrögzítéseket készíteni. A rutinpályán viszont talán én teljesítettem a legjobban.
– Mostantól megduplázzák a fizetését?
– Büszkélkedett mindenki a társaságnál, egyébként a verseny előkészületeiben is aktívan besegítettek, és beígértek jutalmat is. Azóta pedig Lánycsókon is gyakran hátba veregetnek.
– Milyen sofőr, ha nem több tonna felett uralkodik, hanem a saját autóját vezeti?
– Azt mondják nyugodt vagyok, és előrelátó, mérgelődni például soha nem szoktam. Összességében nyomon követem a technikai sportokat, s egyszer szívesen kipróbálnám a kamionos gyorsaságit is. Megjegyzem, van egy 850-es Yamaha motorom, és az a kikapcsolódás, ha túrára indulunk a feleségemmel vagy a nagyfiammal. De akkor is inkább a tájban gyönyörködöm, soha nem ragad el a sebesség mámora.
Húszévesen kezdte
Szalai Gábor 1973-ban született Pécsett. Belvárdgyulán nőtt fel, Olaszra járt iskolába. A pécsi 500. sz. szakmunkásképzőben géplakatosként végzett. Húszéves kora óta teherautókat, billencseket, kamionokat vezet. 18 éve van a jelenlegi cégénél, a Klippel Kft.-nél. Első házasságából van egy 22 éves lánya, Roxána. 13 éve él Lánycsókon második feleségével, Ritával, aki a helyi iskolában tanárnő, Gábor fiuk 12, Szabolcs 4 esztendős.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!