Ezúttal nem kell majd a félidei modellfrissítésig várni a Kia Optima hibrid változatára, az nem sokkal a piaci bevezetést követően elérhető lesz. Újdonság, hogy immár világszerte 2,0 literes benzinmotort használnak, korábban az észak-amerikai változatban 2,4 literes volt a négyhengeres.
Az új generációs (Nu) 2,0 literes benzinmotor 156 lóerős, a hatfokozatú automatikus váltóba behajtó villanymotor 52 lóerős, a rendszerteljesítmény 195 LE. A lítium-polimer akkumulátor kapacitását 13 százalékkal 1,62 kWh-ra növelték, fontos változás, hogy már nem a hátsó üléstámla mögött, hanem a csomagtér padlója alatt helyezkedik el.
A Kia első, a világpiacon megvásárolható hálózatról tölthető hibridje lesz majd az Optima, ebben is az új generációs (Nu) 2,0 literes benzinmotor jut szerephez, de ennél már 68 lóerős a villanymotor, ami 205 lóerős rendszerteljesítményt eredményez. Ennél 9,8 kWh kapacitású a lítium-polimer akkumulátor kapacitása, ami elektromos módban 43,4 km-es hatótávolságot tesz lehetővé – a teljesen lemerült telepet 240V-os hálózatról kevesebb, mint 3 óra alatt lehet feltölteni. Vezérelt hűtőrács-lamellákat és több krómot kap a hibrid Kia Optima orra, amelyen az EcoHybrid vagy az EcoPlugin feliratok olvashatóak.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!