Eddig csak hátsókerékhajtással volt elérhető a Tesla Model S akkumulátoros-elektromos sportszedán, mostantól pedig már összkerékhajtással is kérhető, amelynél egy előre beszerelt villanymotor hajtja az első kerekeket.
Meglepő módon az összkerékhajtású változatok azonos akkumulátor-kapacitás mellett kicsivel nagyobb hatótávolsággal rendelkeznek, illetve a végsebességüket is megemelték az elektronikus limit átprogramozásával. A P85D elnevezésű csúcsváltozatban 691 lóerő a rendszerteljesítmény, amelynek segítségével 3,2 másodperc alatt gyorsít 96 km/órás tempóra a limuzin, végsebessége pedig elektronikusan korlátozott 250 km/óra.
A hajtáslánc mellett van egy sokkal fontosabb újdonsága is a Tesla Model S-nek, mégpedig az autópilóta. Ennél egy előre néző radar, egy szintén előre néző kamera és egy körben vizsgáló szonár segítségével térképezi fel a környezetét az autó, amely bizonyos mértékig képes átvenni az irányítást is, például az irányjelzőt megbillentve végrehajtja a sávváltást, vagy épp automatikusan a táblákon jelzett határhoz igazítja a jármű sebességét. De elméletileg az új Tesla Model S arra is képes, hogy hívásra magától előálljon – jogi problémák miatt ez a funkció csak magánterületen használható legálisan. Ez a funkció még komoly továbbfejlesztésre szorul, és igazából a következő nagy fejlesztési lépcsőfokot előlegezi meg, amikor a jármű már magától képes lesz csatlakoztatni magát a töltőhöz – valószínűleg a Tesla Supercharger állomásokat is átépítik majd ehhez.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!