Az Egyesült Államokban működő nonprofit Consumer Reports fogyasztóvédelmi szervezet által vásárolt, hatótávnövelő benzinmotorral ellátott BMW i3-assal kapcsolatban két, megítélése szerint komoly problémát fedezett fel, ami veszélyessé teszi annak a használatát.
A motorfék üzemben fel nem villanó féklámpával kapcsolatban megjegyzik, hogy az ugyan teljesen törvényes, mivel az i3-as nem éri el a TÜV által a féklámpa felgyulladásához szükségesnek tartott 0,3 G-s lassulást, a német mérnökök 0,13 G-s lassulást programoztak a szerkezetbe, de ettől még lehet, hogy a dugóban araszoláskor a mögöttünk haladó – aki mondjuk nem az autóvezetéssel, hanem az USA-ban legális telefonálással/internetezéssel van elfoglalva – nem veszi észre a lassulást, és nekünk koccan.
A másik probléma már sokkal súlyosabb. Arról van szó, hogy ha lemerült akkumulátorral, hatótáv-növelőről üzemel a BMW i3-as, akkor nem képes hirtelen gyorsításokra. Ezzel akkor szembesültek, amikor az egyik sofőr előzni szeretett volna, és miután kiment a kamion mellé, lepadlózta a menetpedált, szinte semmi nem történt. A Consumer Reports megmérte, és ilyenkor tényleg drámain csökken a BMW i3-as teljesítménye. Teljesen feltöltött akkumulátorral 9 másodpercig tart a 96 km/h-ra gyorsulás, hatótávnövelőről meg 27-40 másodpercig! A hatótávnövelőt úgy méretezték, hogy az épp elég energiát tud termelni az országúti haladáshoz, ilyenkor nem tudja tölteni az akkumulátort, márpedig a gyorsításokhoz onnan tudna energiát szerezni. Városi használatkor ez a probléma nem jön elő, egyfelől a kisebb sebesség, másfelől az energiát visszatermelő lassítások miatt, de országúton bizony elfogy az erő a kis BMW-ből. A Consumer Reports szerint ez annyiból veszélyes, hogy a sofőrnek nincs tudomása arról, hogy épp nincs elég energiája mondjuk egy előzéshez, a teljesítmény hiányával akkor szembesül, amikor mondjuk már megkezdte a manővert. A BMW ezzel kapcsolatban megígérte, hogy 2015 tavaszára elkészíti azt a frissítést, amely figyelmezteti az i3-as vezetőjét arra, hogy épp csökkentett teljesítményű módban halad. Jobb későn, mint soha…
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!