A Suzuki Vitara a legjobb példa arra, hogyan változik az autós világ. Az első generáció 1988-as megjelenésekor az volt a nagy szám, hogy mennyire személyautós körítést kapott az amúgy alvázas terepjáró. A legújabb modellnél meg a vonalvezetés szögletesítésével próbálják elhitetni a személyautóról, hogy ez egy igazi terepjáró.
A valóságban egy igazi divatautóról van szó, amellyel nem csak azokat az ügyfeleket próbálja megszólítani a gyár, akik szabadidő-autós megjelenésre vágynak, de azokat is, akik mindennél többre értékelik az egyedi megjelenést. Először is igazi színeket találunk a palettán, narancs, türkiz, elefántcsont, lehet még eltérő színű tetőt kérni, van króm- és SUV megjelenési csomag, ezen felül fehér vagy fekete színben kérhető a hűtőrács és a lökhárító díszléc.
Az utastérben a műszerfal betétje, a szellőzőnyílások karimája kérhető fekete, türkiz, narancs vagy fehér színben, ezen felül a központi analóg óra kérhető Kanji vagy Karbon hátlappal. Új még a 7 colos képátlójú érintőképernyővel rendelkező fejegység, amely 3D-s navigációs kijelzőt és okostelefon-csatlakoztatást is kínál. Az SX4 S-Crossban bemutatott hatalmas méretű, nyitható üvegtető is elérhető a Vitarához.
Műszakilag a legnagyobb újdonság, hogy a benzinmotorhoz nem fokozatmentes, hanem a Suzuki saját fejlesztésű, hat fokozatú automatáját lehet felár ellenében kérni, ehhez kormány mögötti kapcsolófülek is járnak. Egyébként 120 lóerő a legfontosabb szám, ilyen erős az 1,6-os szívó benzines és az 1,6-os turbódízel is – jelentős különbség, hogy míg előbbinél 156 Nm a maximális nyomaték, utóbbinál 320 Nm. Alaphelyzetben mindkettő az első kerekeket hajtja, felár ellenében érhető el a 4 üzemmóddal rendelkező Allgrip összkerékhajtás.
Új elem a biztonsági felszerelések között a radaros féktámogató rendszer, vagyis koccanásgátló, amely városi tempónál képes aktív fékezéssel megelőzni a karambolokat, vagy csökkenteni azok súlyosságát. Egyébként a megfelelő követési távolságra figyelmeztet, illetve vészfékasszisztensként is működik. Ennek az érzékelőjét használja a távolságtartó tempomat is.
A Suzuki Vitara karosszériája fél számmal kisebb az SX4 S-Crossnál, a hossz 4175 mm, a csomagtér befogadóképessége alaphelyzetben 375 liter. Kérdéses, hogy valaha használják-e majd terepjárásra az újdonságot, de azért itt vannak a legfontosabb számok: a hasmagasság 185 mm, az első terepszög 18,2 °, a hátsó terepszög 28,2 °- a rámpaszöget nem közölték. A Suzuki Vitara sorozatgyártása 2015-ben indul majd Esztergomban, pontosabb dátumot csak később árulnak el.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!