Sokáig tartott, de a Honda végül rászánta magát arra, hogy az európai piac igényeinek megfelelően saját dízelmotort fejlesszen, bő tíz éve debütált az N22A 2,2 literes négyhengeres, amelynek lökettérfogata az évek alatt (N22B) 5 köbcentivel, 2199 cm3-re csökkent, hogy egyes piacokon kedvezőbb adózási kategóriába essen. Most pedig nagyon úgy tűnik, hogy eljárt az idő az alumínium blokkos négyhengeres felett, hiszen a felfrissített CR-V-ben már nem lesz elérhető.
Egyedüli dízelként a nem is olyan rég a CR-V-ben bemutatkozott, elsőkerékhajtással és 120 lóerős teljesítménnyel elérhető 1,6-os dízel marad, amelyet persze továbbfejlesztenek. Egyelőre csak a legfőbb teljesítményadatokat árulták el az új változatról, a legnagyobb teljesítmény 160 lóerő, a maximális nyomaték 350 Nm – előbbi magasabb, utóbbi pontosan akkora érték, amit a 2,2 literes dízel tudott.
Ez a teljesítményváltozat csak összkerékhajtással lesz elérhető, alaphelyzetben hatfokozatú, kézi kapcsolású váltót adnak hozzá, de felár ellenében a Honda új fejlesztésű, 9 fokozatú automatikus váltója is elérhető lesz. Az új erőforrás és váltó mellett az európai modell is megkapja az új, LED-es fényszórókat, és minden bizonnyal bent is lesznek változások – például az új, androidos Honda Connect fejegység. Az új, nagy teljesítményű dízel várhatóan hamarosan megjelenik majd a Civicben is, az Accord esetén pedig minden bizonnyal megvárják a jövő év vége felé esedékes generációváltást.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!