Nem tudjuk, miért halogatja még mindig a Honda a Civic Type R forró ferdehátú leleplezését, hiszen a Párizsi Autószalonon még mindig csak tanulmányként szerepel majd a kocsi. Tovább borzolja a kedélyeket az a hátsó lámpa, ami a kémfotók alapján sajnos nem lesz rajta a végleges változaton, egyébként meg átfényezték a karosszériát.
Bordó helyett kék a karosszéria, amelyen foltokban piros és fehér színeket is látunk. A technikai részletekről annyit tudunk, hogy a 2,0 literes turbómotor teljesítménye meghaladja a 280 lóerőt, a leszabályozási fordulatszám 7000/perc, és hogy ez lesz az eddigi leggyorsabb Type R modell, beleértve a Honda NSX Type R-t is. Ebben segít a kormányon elhelyezett R+ kapcsoló, amelynek segítségével a motorkarakterisztikát, a kormányzást és az elektronikus lengéscsillapítást lehet sportosabbra kapcsolni.
Ilyen finomságra nem számíthatunk a Civic Sport esetén, amely a modellfrissítéssel egy időben bővíti a választékot. Az új lökhárítókon, LED-es hátsó lámpán felül színre fújt hátsó spoiler, 17 colos könnyűfém felnik és új hűtőrács-betét jelenti az eltérést. A Sport csak az 1,8 literes benzines és az 1,6-os dízelmotorral választható.
Itt is elérhető a Honda Connect elnevezésű Android operációs rendszert futtató fejegység, és az összes Civichez hasonlóan alapfelszerelés a koccanásgátló, ami 30 km/órás tempó alatt képes önműködő fékezéssel megelőzni a kis ütközéséket.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!